caaatooo Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 La om til sommerdekk på Fredag, og ble såklart plaget med litt subbing i bakskjermene... Bak har jeg Toyo Proxes T1-R dekk i dim. 275/30-19" på 9,5x19" felg. Har justerbare H&R coilovers på bilen, så jeg kan alltids skru den litt opp, noe jeg nok kommer til å gjøre frem til jeg forhåpentligvis får valset bakskjermene. Likevel lurer jeg på en ting: Kan det hende at jeg blir kvitt subbingen ved å få justert caster- eller cambervinkel (?) på hjulene ved en firhjulskontroll. Altså at jeg får bilen til å "skreve" mer? Noen med erfaringer/kjennskap til dette? Lurer også på om det er noen i Tromsø eller omegn som valser skjermer? På forhånd takk for hjelpa!
TexWiller Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Vis du justerer casteren slik at dekket heller mest mulig innover så vil det nok hjelpe en del, men har du tenkt på alle ulempene Innsiden av dekket slites fort som F... veigrep/kjøregenskaper blir vesentlig dårligere + at den ser utrolig dum ut når den skrever som en gammel ihelkjørt e21
caaatooo Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 Har tenkt på at dekket slites fortere, men var ikke klar over at kjøreegenskapene ville bli så forringet. Du ville altså ha hevet bilen litt istedenfor?
Gustav C. Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Jepp.. Ekke bra med tanke på at dekkets gripe evne avhenger av at hele dekkets flate ligger mot asfalten og i tillegg er det utrolig hvor mye fortere dekke blir slitt!
caaatooo Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 Da tror jeg at jeg skrur den litt opp. Takk for hjelpa
caaatooo Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 hva med å valse noen millimeter? Jeg får gjerne valset skjermene, bare noen kan fortelle meg om noen som utfører slik jobb i Troms fylke
HMW Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Ring Marius på 92037623 han har valset flere biler for meg inkludert e39 som jeg nå har 285 bak på uten subbing. Han er utrolig flink og utstyret i orden. Holder til i ålesund men hør med han.
caaatooo Skrevet April 28, 2007 Forfatter Skrevet April 28, 2007 Takk for info! Har også funnet ut at Autoteck i Tromsø valser skjermer, så blir nok til at de får gjøre jobben... noen med erfaringer fra dem? Jeg fikk lagt solfilm på rutene mine der, noe som ble veldig bra!
-Anders- Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 Jeg hadde heller gått ned til 255 bredde på dekkene! 275 er litt vel bredt for 9,5" felg.
Gustav C. Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 Mye råere med for mye gummi på felgen enn eco-looken der dekket akkurat når bort til felgkanten..
HMW Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 enig. det skal jo se ut som du hadde råd til dekka oxo.. ikke bare felga. Ser litt rart ut når man ser kanten på felgen når man ligger bak bilen.
marius paulsen Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 skal jo være godt med strekk i dekka! det er det tøffeste! bakfelgene mine er 10*20" med 255 dekk! da ser man felgen godt!
caaatooo Skrevet April 29, 2007 Forfatter Skrevet April 29, 2007 Å gå ned på dekkbredda er ikke et alternativ - det ser altfor rått ut nå til å gjøre noe slikt Men når det er sagt, så hadde jeg blitt å kjøpt bredere felger hvis jeg hadde visst på forhånd at jeg ble nødt til å valse...
Gjest Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 mye må du ut med for valsing hos Autoteck? er det andre som gjør dette i tromsø?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå