Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurte på hva mer man må gjøre for å bygge om en m20b25 til 2.7liter hvis man har diesel veiv og m20b20 råder. Hva med stempler?

Og/eller hva må man gjøre for å bruke en orginal b25blokk til turbobygg?

takk for svar :D

Skrevet

med dieselveiv og 320/323 råder får du 2,7 liter. bruker du stemplene fra pre facelift (til og med 09/87) får du ca 8,6 i kompresjon og bruker du stemplene fra facelift (etter 09/87) havner du på ca7,9 i komp hvis jeg ikke tar helt feil. det "beste" er vel å dreie ned litt på stemplene fra pre-faceliften så du havner mellom 8,0-8,5 et sted. skal du lade mye bør du vurdere smidde stempler. ellers er det også lurt å bruke oljepumpa fra m21.(diesel).

Skrevet

Så hvis jeg har dieselveiv, 320 råder og pre-facelift 325 stempler så holder det for tubro bruk, ca.300hk? Er ikke nødt til å dreie ned dreie ned stemplene?

Skrevet

ja bortimot 300hk bør vel kunne gå bra med orginale stempler.. men du burde også kjøpe ei mls toppakning (1,6mm) og få noen til å sveise vannkanalene i toppen..

Skrevet

den originale toppakningen er på 1,6mm så det går nok bra :)

Skrevet

okei :D Men ett spm til!

Noen som har en "oppskrift" på hva man trenger for å bygge ett turbobygg ut av en m20b27 motor for å ligge på rundt enn 270-300hk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...