S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 som topic sier, er dette en overkommelig operasjon? eller er det ett rent mareritt?
CSM Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Kan du det er ingenting vansklig. Men uten erfaring kan en fort trøble. Og uten utstyr (når ruta er limt), kan det bli et lite mareritt. Dessuten er det veldig viktig å få montert ruta korrekt! Og du må kjøpe ruta og limet også... Mener ruteforsikring er det beste/behagligste/billigste alternativet.
Berre83 Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Og du må kjøpe ruta og limet også... Mener ruteforsikring er det beste/behagligste/billigste alternativet. Enig med deg der!! Lønner seg å ha glassforsikring.
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Forfatter Skrevet April 24, 2007 har glassforsikring, men jeg har også en frontrute stående...
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Forfatter Skrevet April 24, 2007 bøckman skulle ha 3600 for å montere ruta, også koster det ca 2000kr i egenandel på forsikringa. tenkte jeg skulle få far min til å bytte for meg, han har bytta mange ruter før, men aldri noen som har vært lima... men, er det noen som vet va jeg trenger for å bytte en lima frontrute? på forhånd thx
Riefarn Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 ikke gidd å gjøre noe av dette selv... har selv tatt ut frontrute på 2 biler, de var gudskjelov knust fra før, og det er et helvete.... få firma til å gjøre det for deg, koster ikke all verden, og sparer deg for mye skriking og banning!
Berre83 Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Du må i alle fall ha noe å kutte ut ruta med "pianotråd" og ei tube med vinduslim til den nye ruta di.
Eide Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Ikkje til å tenkja på! Ei limt rute er ein del av bilens berande karroseri og i den sammenheng er det viktig at dette blir gjort riktig. I ein bil med airbag er det også viktig at ruta henger skikkelig so den ikkje blir blåst ut av trykket som blir når airbag løser ut. Dette kan evt føre til at airbag ikkje har den funksjon som var tenkt. La fagfolk på området ta jobben, dette har med sikkerhet å gjera. Kan ellers som andre seier vera eit h... å få ut den gamle ruta. Verksted har spes. utstyr til demont og montering..(kan ikkje samanliknes med ei rute som står i pakning)
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Forfatter Skrevet April 24, 2007 tror jeg skal høre litt rundt jeg...
pallen Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Hos IF får du 200,- i avslag på egenandelen for hvert år du er kunde. Jeg ringte dem og hadde innestående 3400,- plusskroner mot egenandelen, leverte inn bilen og fikk skiftet vinduet helt GRATIS. Tror jeg fortsatt har innestående 1400,- siden egenandelen er 2000,- Dette kaller jeg service Siste 6 årene har vi hatt 2 biler forsikret i IF og det er vel derfor saldoen var så høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå