Padi Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Hei Er det noen som vet om det er problemer og få noen 19" felger inn i vognkortet på touringen min. Grunnen til at jeg vil gjøre dette er for en kompis av meg ble stoppet av bt med sine 20" felger på en A4, og da fikk han 1,5 mnd på å få det inn i vognkortet. I mitt tilfelle er alt innenfor reglene med innpress,rulleomkrets og loadindex (eller rettere sakt,så skal jeg ha en loadindex på 89 og dekket er 88 famme og 91 bak,så bak går det fint,og i tillegg er dekkene XL Load.Men dekkene tåler 560 kg pr dekk framme,så totalt 1120 kg og maks akseltrykk framme er 950 ifølge vognkort.skjønner ikke hvorfor det skal ha høyere index en hva som er lovligt.så det burde la seg gå det),men jeg har ikke noe TUV papirer på innpresse til felgene osv. Disse ble kjøpt på GS Bildeler.Jeg snakket med de og det de sa var at de hadde ikke noe papirer på felgene,men at innpresse sto på baksiden av felgen. Jeg har også 225 framme og breiere bak 255.Men e46 touring kan vel bestilles med denne dimen orginalt (men i 18") så det burde vel heller ikke være noe problem. Når det gjelder senken så har jeg TUV papirer så dette e også god biff. Tror dere at BT vil lage noe krøll for meg når jeg skal få felgene inn i vognkortet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Hvis du har TÜV papirer på felgene og de ikke stikker på utsiden så burde det ikke være noe stress.. Biltilsyn gutta kan være litt krangletet hvis du har breiere felg og dekk bak, men det skal være mulig å godkjenne forde. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 E46 kunne man få levert orginalt med bredere felg/dekk bak enn foran, så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Detta kan slå begge veier.. mest sannsynlig er dette ingenting noen vil si noe på.. Så lenge du holder deg innenfor rulleomkrets, hjula ikke subber eller skraper, og sporvidden ikke er forandret med meg enn 15 mm på akslingen så er det innenfor reglene.. Men er de kranglete så...... Da får nesten prøve igjen en annen dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Jeg skulle godkjenne m3 felger på den tideligere e36 325i jeg hadde. Da han de seg opp at det var breiere dekk bak enn forann. Da måtte jeg dokumenter at M3 var levert med de hjula og at min bil var samme som M3en og at de felgene kunne leveres som ekstra ustyr. Jeg hadde ikke TÜV papirer på felgene siden det var origiale BMW felger. Du burde få godkjent hvis ikke de har en dårlig dag da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå