Gå til innhold

Ettermontering av elektriske vinduer. Mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å ettermontere noen elektriske vinduer foran i min bil, men hva trenger jeg av deler?

Mye ledningsnett? Relé? Sikringer?

Vet jo at man trenger en del i døren (motor, etc) og slikt, samt knapper ved girspaken, men hva mer trengs?

Blir nok at jeg går på høggern og prøver å finne delene brukt i en bil der, for slikt er jo billigst. Kan da være greit å vite hva jeg skal ta ut av bilen(e) for å putte i min igjen.

Selvsagt min E36 det er snakk om ;)

Skrevet

Ledningsnettet kan ligge klart fra før.. i så fall bør det være en grei jobb.

Uansett så har MotorTechnik ettermonteringssett til et par lapper..

Skrevet

Hmm...

Fant nu. Både nytt (~2200,-) og brukt (~1200,-) på Schmiedmann.

Hvordan kan jeg sjekke om det er lagt opp? Hva burde jeg se etter av ledninger og annet?

Skrevet

Og hvis det ikke er lagt opp til dette, hva trenger jeg da?

Ser ut som ettermonteringskittet på schmiedmann er basert til dem som har ledningsnett der fra før av.

Må vel være noen relé, sikringer, ledninger og annet inn i bilde for å få det til å virke?

Skrevet

Jeg var på høggern idag og fikk med meg vindusmotorer, ledninger og allt av knapper for en tusenlapp. Jeg vet ikke om ledningene ligger klar i dørene mine men det finner jeg ut :) Var uansett ikke så ille med ett laken. Vi satser på at der ligger ledninger i dørene våre og at det bare er plug-and-play (nærsagt) :wink: har så lyst på el.vinduer bak...

Skrevet

Si ifra hvordan det går med monteringen, og hvis du -IKKE- har ledninger fra før av. For, kan være greit for meg å vite hvordan jeg skal strekke dem og slikt.

Updates er bra! :D

Skrevet

Will do :) , etter det du skriver: at det ser ut som ettermonteringskittet på schmiedmann er basert til dem som har ledningsnett der fra før av, så vil jeg påstå at det er god sannsylighet for at vi har ledningsnettene klar.

Men om det blir før mandag tviler jeg kanskje litt på. Skal nemmelig opp til Lånke på treff fredag, og jeg gidder bare ikke å bynne å slåss med de dørpanelene igjen imårra. Var en god omgang idag :wink: ble så sent at arbeidslampen måtte hentes fram. Og sånn en banning det ble utover, å du milde..

Hadde jeg enn nådd tak i nazien som designet disse hærsens dørpanelene :twisted: ...!

Skrevet

Sånn før jeg evt begynner å demontere bilen..

Siden det er enklest å sjekke under "dekselet" rundt girspaken (mellom håndbrekket og midtkonsollen), er det da slik at jeg vil finne ledninger her til de to vinduheisene rett i umiddelbar nærhet her under slik at knappene kan festes på disse? Eller er "ledningsnett er lagt opp" slik at ledningene ligger i en kveil et sted (døren?) og må legges rundt om?

Dørtrekket venter jeg evt med til slutt, pga klips som kan ryke. Bedre å evt ta de klipsene når man skal av med trekket for å gjøre ferdig -alt- på én gang.

Skrevet

Da jeg kikket ned under girbelgen på vraket jeg plukket deler av så jeg at disse kablene kom framenfra, tror jeg.. er litt groggy i hodet da jeg har kjørt fra ålesund til Trondheim nå nettopp-

kan ikke si at der var så mye ledninger i det hele.

• 4 months later...
Skrevet

Huhei, hadde helt glemt denne tråden jeg..

Men nå har jeg fått sjekket opp ang. ledningsnett (i bakdørene hos meg) og der lå ingen ledninger eller kontakter. Så da ser det mørkt(manuelt) ut hos meg.

Har du kommet noe lengre på området ChrZZ ?

Skrevet

Ser ut som at det foreløpig ikke blir en bil uten el-vinduer gitt. Så har foreløpig langt dette tenkeprosjektet på is, gitt. :)

Men uansett, takk for feedback og research :)

Skrevet

Hvis man virkelig vil ha elvinder er det fint mulig:) jeg har gjort det på min bil:) meeen så har jeg byttet motor samtidig da.. så ALT av el er byttet.. ikke en jævla ledning igjen.. har brukt litt i overkant av 200 timer:) men føler det er verd det når jeg ser hvor fint den kjære e34 blir:D

Sverre

Skrevet

Jeg har akkurat handla 4xel.vindu, sentrallås til dører og bagasjerom, komplett ledningsnett med brytere og releer, ga 1500,- for hele pakka til min E28 :)

Blir artig å se hvor mye jobb det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...