TOO FAST Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 hvor mye må man legge til på prisene fra koed når man handler derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Du skal vel legge på 25% i mva+frakt+tollgebyr så blir endel. Skal du ikke handle mye lønner det seg å heller handle fra butikker innenfor norges grenser, med medlemskap i bmwccn får du 10-15% rabatt hos en rekke forhandlere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 takk for kjapt svar i love bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 huske å regne om fra danske til norske kroner også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Hei! Jeg har bestilt litt fra Koed.dk den siste måneden. Vil bare si til alle dere som tror dette blir så bra og så billig, ikke la dere lure. Ikke gidd og bestill noe som helst herfra. De leverer bare billige/feilproduserte deler som har elendig passform og ser helt jalla ut. Dette er hvertfall min oppfatning. Greit, de har sikkert bra kundeservice og noen deler funker greit, men det lønner seg egentlig ikke og bestille herfra. Du sparer litt, men etter litt tid får du en regning i posten med noen tusen som er momsen og toll gebyr av det du kjøpte. Elendig at lykter skal dugge, lister falle av pga. dårlig limt osv. Gjør som dere vil med bestillingen, men jeg anbefaler sterkt at dere tenker dere om en gang til og heller ser litt på norske sider først. Ble litt sent for meg nå.. send PM hvis noen lurer på noe mer ang kjøp fra koed. God Natt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brightlight Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Har en litt annen oppfatning! Bestillte for en mnd siden ca 35 kg med slitedeler derifra,radiator,bremser etc. etter den prisen det ble hadde jeg ikke så store forhåpninger. Men etter en uke kom en sliten postmann på døra med en stor pakke. Og oppi der lå det kun merkevarer! Bremseslanger og noen monteringsdetaljer var restnotert, disse kom pr brev etter noen dager! Topp service og bra varer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Tror ikke koed har noen dårliger kvalitet på delene sine og servicen er vel topp. Men for all del, sjekk priser litt rundt først, skal du bare handle for noen tusenlapper lønner det seg sjelden, kommer selvsagt ann på hva slags deler man skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Ser det er stor prisforskjell på bærebroer, bærearmer og andre slitedeler i for og bakstilling i forhold til feks GS. Hvor mange tusen må man bestille for før det lønner seg da? Er det kanskje likegreit å kjøre via sverige og over broen på helgetur hvis man skal handle mye? Har planer om å bytte det meste av foringer osv, og det blir helt sinnsykt hvis man bestiller orginalt eller fra GS. Er det andre "norske" alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 visst du kjører dit å handler så må du jo betale den danske momsen, og du bruker mer penger på å kjøre dit enn det koster i frakt for å sende delene. er faktisk ikke så dyr frakt. har nettopp handlet mye slitedeler til e30'n fra koed. bærearmer, foringer, stag, bremser, lager og div. og delene er av merket febi-bilstein som er av kurant kvalitet. noter ned en liste med delene du skal ha og så legger du alle varene i handlekurven i nettbutikken til f.eks koed, gs og schmiedmann og sammenligner sluttsummen. kan vel variere hvem som er billigst avhengig av hvilke deler det er snakk om, og hvor mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Det var egentlig et godt forslag. Skal gjøre det å se hvordan jeg kommer ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 bestill fra koed, og få sendt pakken POSTE RESTANTE til et svensk postkontor. Da slipper du moms og toll, og du kan lovlig ta med deg varer for 3000 kr inn i landet på en dagstur... Blir du i sverige til dagen etter kan du ta med varer for 6000. Her er det gode penger å spare om man bor i nærheten av grensa, og iallefall om man likevel har tenkt seg over på en harrytur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 må man ikke ha adresse i sverige...litt rart hvis det skal være så enkelt,har du gjordt dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Har ikke gjort det nei, men skal bestille meg tåkelys og fjernstyring til sentrallåsen tenkte jeg.. sparer ca 700 på det. For 700 får jeg jo en tur og litt kylingfilet Trenger ikke adresse nei, du sender POSTE RESTANTE. Det er sånn turister gjør, så kommer posten til postkontoret, så kan du hente der Grunnen tl at det er så dyrt å sende til Norge er jo statens trang til å kreve inn avgifter, pluss at vi ikke er medlem i EU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Koed selger ALT av originale deler. Og man får det om man ber om det. Koster litt mer enn alternative deler. GS, Schmiedmann osv har akkurat samme varer stort sett. Febi Bilstein er veldig stort. Og du skal ikke handle for mye over 1000 før det lønner seg HVER gang å kjøpe fra Koed. Men skader IKKE å sammenligne. Og nei og nei og nei, sparer IKKE moms på å få det sendt til Sverige. Da må man betale DANSK moms siden det er innad i EU. Det du sparer er 100-200kr i fortollingsgebyr. Skal bo ganske nært sverige for å komme dit for den summen. Og hva er det å sutre for at momsen kommer i etterkant? Det opplyses ALLTID at prisen er uten moms FRA Danmark. Og moms er det hos GS, Schmiedmann og alle andre firma i Norge. Jeg ønsker stadig eksempler på ting som er billigere hos GS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå