Svensson Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Hvor vanskelig på en skala fra 1-10 er det å hive en 320i 6'er fra en E46 i min E46. Er det mye annet som må byttes?
bård Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Lettere å svare på spm ditt hvis du kan fortelle hva slags bil du har. Men ut i fra spm tipper jeg 318, da trenger du hvertfall eksos fra 320'n, motorfester, mulig gasswire, motor med ledningsnett, styreenhet og kasse, mellomaksel må muligens også byttes. Skruinga er forsåvidt enkel. Du må nok også koble om noe el men det er ikke så vanskelig.
Dirty Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Nå vet jeg ikke åssen det er på e46 men på e36 og du har alle delene og noen skruglae kammerater bruker du 1 søndag
Toro Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Skal du ha dette gjort på en skikkelig måte, så må du også oppgradere bremsene.
Svensson Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Fort å glemme å skrive hva slags bil man har irriterer meg selv hver gang noen glemmer det. Det er en 316i vel å merke med en m43 b19 på 1,9 l. Bremsene er oppgradert til black diamond skiver som er både slissa og borra. Nye klosser skal også på. Må jeg ha nye calippere eller holder de gamle? Hvordan er det med lednigsnett osv? Og er motorfestene på samme sted?
Svensson Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 må lære å lese innlegg jeg..sorry bård InnleggSkrevet: Ons Apr 25, 2007 14:36 Tittel: Lettere å svare på spm ditt hvis du kan fortelle hva slags bil du har. Men ut i fra spm tipper jeg 318, da trenger du hvertfall eksos fra 320'n, motorfester, mulig gasswire, motor med ledningsnett, styreenhet og kasse, mellomaksel må muligens også byttes. Skruinga er forsåvidt enkel. Du må nok også koble om noe el men det er ikke så vanskelig.
Toro Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Tror du vil komme greiere ut av det ved å selge bilen din å heller kjøpe deg en E46 320i. Hvis du skal godkjenne bilen din med 320i motor så må du sende en søknad til BT, noe som kan ta opp til ett par år før du får svar på, og motoren kan ikke være eldre enn bilen bl.a, tipper en sånn motor ikke er så billig eller enkel å få tak i. Hvis du lar være å godkjenne den, så kan du få problemer på EU kontroll, og du vil mest sannsynlig slite med å få noe særlig igjen for den dersom du en dag skal selge den. For ikke å snakke om hva som kan skje dersom du skulle ha skyld i en ulykke.
bård Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Det billigste blir nok å selge bilen og kjøpe en 320i, men problemet for oss entusiaster er at vi har brukt alt formye på den bilen vi allerede har og fått den sånn vi liker den så da er det litt kjipt å selge. Men hvis du vil legge edel penger i det, send søknad først selvsagt og får du positivt svar så kjøper du denne og hiver alt over på din:) http://www.mobile.de/SIDRYrzCjTejbYosfN ... 256196239&
Svensson Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 vet egentlig at du har rett i det, faan at Norge skal være så ræva bil-land å bo i da!!
Svensson Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Det hadde jo vært sinnsykt deilig å gjort da Kan hive over interiør osv og der da, men kan man ikke gjøre det samme med en bil i Norge da? kjøpe en bil, sende en søknad og hive over?
bård Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Hvis du skal kjøpe en norsk m3 er jo vitsen vekk, kjøper du i tyskland slipper du engangsavgifta, men forutsatt er det at bilen din har vært reg i norge i 10 år, hvis ikke må du betale litt avgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå