Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er det så ille som det "høres", vil den trolig bruke olje...

Sjekke at luftmengdemålerspjellet går lett og er ren. Sjekk slanger på innsuget for sprekker (visuelt og/eller spraye med startgass utenpå slangene) for å finne sprekker/løse tilkoblinger.

Men kan alltids prøve å skifte plugger, samt. sjekke om luftfilter og fordeler/rotor må byttes.

Blande på dyserens. Og følge med på oljenivået!

Er det noen andre symptomer? Går den jevnt (på tomgang)? Skyter den?

Skrevet
Er det så ille som det "høres", vil den trolig bruke olje...

Sjekke at luftmengdemålerspjellet går lett og er ren. Sjekk slanger på innsuget for sprekker (visuelt og/eller spraye med startgass utenpå slangene) for å finne sprekker/løse tilkoblinger.

Men kan alltids prøve å skifte plugger, samt. sjekke om luftfilter og fordeler/rotor må byttes.

Blande på dyserens. Og følge med på oljenivået!

Er det noen andre symptomer? Går den jevnt (på tomgang)? Skyter den?

den går VELDIG ujevnt på tomgang:/ han jeg kjøpte den av sa at tomgangen var fordi det var powerfilter på den

Skrevet
den går VELDIG ujevnt på tomgang:/ han jeg kjøpte den av sa at tomgangen var fordi det var powerfilter på den

Skal ikke gå ujevnt med powerfilter.

Skrevet

Hvis den bruker "nok" olje så vil den vel gå ujevnt på tomgang, da motoren sotes til...!

har du nettopp kjøpt den? Ville sjekket lambda og lmm. Kan jo være at lmm er full av olje fra "power" filteret..!

Skrevet

Lambdasonden er en plugg som sitter på eksosen midt under bilen.. Du ser den om du bøyer deg ned og ser.. Det er en ledning festet i denne også.

Lmm-Luft mengde måleren, powerfilteret ditt går inn i denne før luften går til motoren så om du ser ca 10 cm bak filteret finner du lmm ;)

Skrevet
Ta å koble fra lambdasonden, det skal jeg nesten garantere deg at det er den som er årsaken til dette. Jeg gjorde det å bilen har fungert godt siden det:)

men kan jeg kjøre uten den da:P?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...