Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 hvorfor er det så sinnsykt svart røyk av min 320i 1991 bensin? se bilde på side2
lloydsb Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 hvorfor er det så sinnsykt svart røyk av min 320i bensin? for feit blanding mest sannsynlig
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 det er helt sota oppover bakfangeren:/
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 kjøpte den på fredag har vært sånn siden da har bare kjørt 40mil enda har ikke brukt noe olje
CSM Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Er det så ille som det "høres", vil den trolig bruke olje... Sjekke at luftmengdemålerspjellet går lett og er ren. Sjekk slanger på innsuget for sprekker (visuelt og/eller spraye med startgass utenpå slangene) for å finne sprekker/løse tilkoblinger. Men kan alltids prøve å skifte plugger, samt. sjekke om luftfilter og fordeler/rotor må byttes. Blande på dyserens. Og følge med på oljenivået! Er det noen andre symptomer? Går den jevnt (på tomgang)? Skyter den?
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Er det så ille som det "høres", vil den trolig bruke olje...Sjekke at luftmengdemålerspjellet går lett og er ren. Sjekk slanger på innsuget for sprekker (visuelt og/eller spraye med startgass utenpå slangene) for å finne sprekker/løse tilkoblinger. Men kan alltids prøve å skifte plugger, samt. sjekke om luftfilter og fordeler/rotor må byttes. Blande på dyserens. Og følge med på oljenivået! Er det noen andre symptomer? Går den jevnt (på tomgang)? Skyter den? den går VELDIG ujevnt på tomgang:/ han jeg kjøpte den av sa at tomgangen var fordi det var powerfilter på den
Sigbjørn Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Ta å koble fra lambdasonden, det skal jeg nesten garantere deg at det er den som er årsaken til dette. Jeg gjorde det å bilen har fungert godt siden det:)
Jealous_much Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 den går VELDIG ujevnt på tomgang:/ han jeg kjøpte den av sa at tomgangen var fordi det var powerfilter på den Skal ikke gå ujevnt med powerfilter.
Superbeetle Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Hvis den bruker "nok" olje så vil den vel gå ujevnt på tomgang, da motoren sotes til...! har du nettopp kjøpt den? Ville sjekket lambda og lmm. Kan jo være at lmm er full av olje fra "power" filteret..!
Mack10 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Lambdasonden er en plugg som sitter på eksosen midt under bilen.. Du ser den om du bøyer deg ned og ser.. Det er en ledning festet i denne også. Lmm-Luft mengde måleren, powerfilteret ditt går inn i denne før luften går til motoren så om du ser ca 10 cm bak filteret finner du lmm
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Tusen takk for hjelpa skal ut å prøve
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Ta å koble fra lambdasonden, det skal jeg nesten garantere deg at det er den som er årsaken til dette. Jeg gjorde det å bilen har fungert godt siden det:) men kan jeg kjøre uten den da:P?
Robert1337 Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 kobla fra lambdasonden men var ikke no forskjell:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå