Lanto Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 hey! jeg har en e34. og jeg tenkte å bestille meg rondell t58 med dimensjon 235/40/18 foran. å 265/35/18 bak. dette blir jo over den 5% grensen har jeg skjønt d riktig. må disse godkjennes da? mye styr? mvh Daniel
Stonescream Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Nja, blir ikke så mye over grensa tror jeg i og med at du går ned i "høyde" på dekka selv om du øker diameteren på felgene. Har du sjekka dekkdim verktøyet her på venstremenyen? Originalfelgene på en M5 er jo 18" om jeg ikke husker feil. Tror ikke politiet bryr seg så mye om dette mer. Så lenge dekk og felger ikke går utenfor skjermer så er du nok rimelig sikker.
^B^M^W^ Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Du får feil på eu-kontroll med pålegg om å få det godkjent, kan også få pålegg hvis du blir stoppet i rutinekontroll og de sjekker vognkortet. Det står i vognkortet hvilke dimensjoner på felg og dekk som er standard, utover dette bør du få det skrevet inn under punkt 15. Merknader. Jeg har min godkjent med samme kombinasjonen, kravet er jo at rulleomkretsen ikke endres mer enn +/- 5 %, på bredde er kravet at felgene er godkjente og at ikke noe av felg eller dekk stikker bredere ut enn hjulbuekanten. Jeg har mine lett valset, er usikker på om det går uten.... Så lenge du følger reglene tviler jeg på at du risikerer bot, men det kan jo være like greit å ha det godkjent den dagen du skal selge. Og så er det jo et kjent fenomen at purken liker å stoppe folk som kjører senkede, mørke bimmere med store felger Lurer litt på om de kommer til å like meg bedre hvis jeg monterer litt beskjeden soting på alle siderutene Men nok OT, håper du finner ut av det......
Lanto Skrevet April 26, 2007 Forfatter Skrevet April 26, 2007 ble litt usikker nå, så blir vel 235 på meg da:P selv om 265 hadde vært konge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå