ola82 Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Prøver igjen.. Kjøpt meg et Bosch HID xenonsett, som jeg skal ha i fjernlysene. Har orginal xenon i nærlysene fra før av. Har prøvd å montere xenonlysene (fjernlys) i dag. Når jeg startet bilen begynnte de orginale xenonlysene (nærlys) å blinke. Disse blinket i noen sekunder til høydejusteringen var i rett posisjon. hvorfor?? Prøvde å koble lysene over et relè, med styrestrøm fra stikket til fjernlysene. Relèet klikket kontinuerlig, som førte til at fjernlysene blinket. Hvorfor?? Målte spenningen på fjernlysstikket. Denne varierte i takt med relèet, men på multimeteret gav det kun et utslag på mellom 12,1 og 12,4V. Opp og ned 0,3V. Har en misstanke om at spenningen er 0V mellom hver gang spenningen varierer. Dette går så fort at det ikke kan leses av på et vanlig multimeter. Har dette noe med lysindikatoren i instrumentet, som viser når en pære er defekt?? Kan dette ordnes med å lodde inn en motstand? I så fall hvor og hvor stor? Motstanden gjennom en vanlig H7 pære er 0,5 ohm. Noen som har vært plaget med det samme? Noen råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Har du check control, så kan kanskje den ha noe med det å gjøre. Den sender visst nok noen raske pulser ved tenning, uten at jeg vet noe mer inngående om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola82 Skrevet April 26, 2007 Forfatter Share Skrevet April 26, 2007 Check control er vel det som er i taket på e30 med flere. Dette er ikke helt samme greia, med det gir beskjed til føreren hvor det mangler lys. Kan det stemme at det er dette som sender pulser kontinuerlig ut til lysene, for å føle på systemet om det er noen motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 jeg har samme problemet med grøftelysene mine. Har montert i disse. Det som jeg innbiller meg er at det blir brukt så mye strøm når tennerene lader seg opp at de andre lysene ikke klarer å henge med. Jeg får feil på omtrent alt akkurat når jeg tenner de også gir det seg helt og alle kodene blir borte. Skal montere i fjærnlys nå etterhvert så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola82 Skrevet April 27, 2007 Forfatter Share Skrevet April 27, 2007 Det er kun nærlysene som blinker hos meg, når jeg kobler det opp normalt. Prøvde med et relè, og hentet både styrestrøm og konstantstrøm fra batteriets plusspol under panseret. Da funket alt utmerket!! Så jeg tror problemet ligger i det systemet som overvåker alle pærene, og gir melding til fører om noen er defekt. Tror det er dette systemet som sender kontinuerlige pulser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola82 Skrevet April 28, 2007 Forfatter Share Skrevet April 28, 2007 noen andre råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå