oddis Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Så da betyr det (issolert sett hvis man kun skal ha motor og girkasse) at man først betaler 45-50k for en motor og (i verste fall) bytter VANOS. Da er man oppi 65 til 70k hvis man gjør jobben selv. Da blir en god 3.0L til 35 lapper et godt kjøp i forhold. Det er mitt syn på saken. Men da man snakker komplette biler kan nok fort "prisgapet" bli mindre hvis man ser på hva man har som en helhet (En 3,2L M3 med alt tilhørende). Skal man kjøpe seg ei 3,2L M3 drivpakke derimot, da blir det dyrt (for dyrt?) i forhold til en 3.0L..
m3e30 Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 det vil jeg ikke si, siden det er enkelte av 3,2 som har problemet, skal ikke feie alle over en kam, får også rep sett til vanos viss man fikser den på et tidlig stadie. litt om 3,2 vanos http://mukerji.co.uk/vanos/
m3e30 Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 og hvem gir 450-50 for en 3,2 med dårlig vanos? ikke jeg iallefall.
Ellingsen B. Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Det var vel bare at 3.2n var mer var på at olja måtte være riktig temperert etc. Vil tro Røsand har vært nøye på dette og han har sikkert hatt fin pris på service nedi kjellern
Øyvind L. Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Skal man bruke så mye penger på motor så er det en fordel å kjøpe en som man har test kjørt først. Å kjøpe en som stå i et vrak ifra tyskland kan fort bli dyrt siden man da ikke vet om vanos er dårlig. Kjenner en som just solgte sin S50B32 motor og gir for 65000. Den var godt 113000km. Den var da tilpasset e30. S50 motorene blir ikke billigere. De blir vanskeligere å få tak i og blir dyrer og dyrer her og i tyskland.
shv Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Er vel verdt å merke seg at 3,2 har sterkere innfesting til bakstilling...
Øyvind L. Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Ja det er sant. De forsterkningsplatene kan man få kjøpt hos BMW. Bare sveise de de andre modellene..
Øyvind L. Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Det var vel bare at 3.2n var mer var på at olja måtte være riktig temperert etc. Vil tro Røsand har vært nøye på dette og han har sikkert hatt fin pris på service nedi kjellern Alle S motorer er viktig at olja har oppnådd normal arbeids temp før de belastes skikkelig.. Tim er nok nøye på service, men det er de fleste som eier slike biler. Finnes selvfølgelig alltid untak.
Thomaz Skrevet April 26, 2007 Forfatter Skrevet April 26, 2007 Mye svar her gitt Har mest lyst på 3.2 da det åsså er 6 gir Og da blir det å få en ombygd hos Bilbyggeriet da det blir en go del rimeligere Men er vel en del forbedringer i 3.2 sånn sjenerelt sett? Fks de som fikk m52 motorene (fra 96 mod) hadde vel en god del oppgraderinger enn de med m50..? Offtopic: Åssen blir det med forsikring på ombygd bil?
oddis Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Skal man bruke så mye penger på motor så er det en fordel å kjøpe en som man har test kjørt først. Å kjøpe en som stå i et vrak ifra tyskland kan fort bli dyrt siden man da ikke vet om vanos er dårlig.Kjenner en som just solgte sin S50B32 motor og gir for 65000. Den var godt 113000km. Den var da tilpasset e30. S50 motorene blir ikke billigere. De blir vanskeligere å få tak i og blir dyrer og dyrer her og i tyskland. Ja, selvsagt er det en fordel å prøvekjøre motoren, men hvor ofte (i det hele tatt?) får man prøvekjørt en S50B30 eller en S50B32 stående i bil - hvis man kun skal ha motor å girkasse? Hvis det var gamlemotoren til Stig J du referete til så var vel den i ganske god stand og med carboninnsug, kjørbart i chassi? Han er jo også en pioneer på disse motorene, så det var nok et ganske sikkert kjøp. Vi kan jo bare spørre kjøper, som vanker her At S motorer generelt blir dyrere å dyrere er sant, og veldig synd. Jeg tror alt nymotens elektornikk på f.eks S54, M54, S62, S85 m.fl får ta litt av skylda for det.. CAN bus + E30/E34/E36 er noe d***t!
Øyvind L. Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Stemmer. Er Stig sin motor jeg sikter til. Den motoren er i bra stand ja. Er aluminium innsug på den, ikke carbonfiber. Enig med deg at det ikke er ofte man får prøvekjørt motorene før man kjøper og derfor er det en risiko sport. Jeg har min bil stående hos Stig J fortiden.. Han er veldig flink på S motorer ja og BMW generelt ellers. Veldig seriøs og ærlig mann..
R Andersen Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Dette er egentlig litt interessant... folk vet ikke så mye om E36 M3, men at S52B32 motoren skal være mye dårligere enn S50B30 motoren... det har de fått med seg. Det er de merkeligste fordommer, rykter og halvsannheter som etablerer seg i folkedypet... no offence... Det er jeg helt enig i.. Jeg har hatt begge bilene/motorene, og hadde valgt 3.2 igjen hvis jeg skulle kjøpt M3! Det er mange andre oppgraderinger på -96 modellen og nyere også som er verdt å ta med. Bilene er mye tightere og bedre sammenskrudd enn de første utgavene av E36. Att girkassen skal være så dårlig på 3.2 tror jeg også er en myte.. Jeg har ikke hørt om noen som har byttet girkassen, bortsett fra de som kjører med turbo og 600 hk. Att vanos ryker skyldes som oftest eieren, men er den byttet til Sachs, så er det ikke noe å bekymre seg for.
Øyvind L. Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Dette er egentlig litt interessant... folk vet ikke så mye om E36 M3, men at S52B32 motoren skal være mye dårligere enn S50B30 motoren... det har de fått med seg. Det er de merkeligste fordommer, rykter og halvsannheter som etablerer seg i folkedypet... no offence... Det er jeg helt enig i.. Jeg har hatt begge bilene/motorene, og hadde valgt 3.2 igjen hvis jeg skulle kjøpt M3! Det er mange andre oppgraderinger på -96 modellen og nyere også som er verdt å ta med. Bilene er mye tightere og bedre sammenskrudd enn de første utgavene av E36. Att girkassen skal være så dårlig på 3.2 tror jeg også er en myte.. Jeg har ikke hørt om noen som har byttet girkassen, bortsett fra de som kjører med turbo og 600 hk. Att vanos ryker skyldes som oftest eieren, men er den byttet til Sachs, så er det ikke noe å bekymre seg for. At girkassen tar kvelden er et kjent fenomen nedover på kontinentet, er derfor mange tyskere oppgraderer til E46m3 kasse. Er samme hvilke vanos du bytter til. Både Sachs og Rolls Roys vanos fikser problemet. BMW var klar over problemet og oppgraserte begge levrandørene..
gdf Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Hva er normalt å gi for en s50b30 ? Rundt 30 k eller rundt 40k? Tenker da på motor med girkasse.
Ellingsen B. Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Hva er normalt å gi for en s50b30 ? Rundt 30 k eller rundt 40k? Tenker da på motor med girkasse. Alt fra 20->40k
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå