Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at de bare skal spyle på hver 5 vask, men mine virker ikke i det hele tatt. Vinsusspylerene virker, men får altså ikke lyktespylerene til å virke. Er det flere motorer, eller er det samme motor som brukes ?

Bilen har stått stille i ca 6 måneder, så jeg tenkte kansje noe var tettet, men ser ikke helt hvor jeg skal finne slangene til lyktespylerene.

Skrevet

Prøvd å stikke en binders o.l. inn i åpningen på dysen? Som regel der det sitter fast, men skal kanskje litt til at det skjer med alle dysene?

Skrevet

Det der skjedde meg i fjor sommer, med spylerne til frontruta. Hadde ikke brukt dem på en god stund, og når jeg hadde bilen på service/eu-kontroll på Bmw fikk jeg merknad at det var feil ved vindusspylerne, "forsøkt åpnet uten hell" sto det på fakturaen faktisk. Dro hjem, tok en nål og stakk opp begge to på null komma niks (sier litt om hvor mye jobb de la i det på Bmw). Så at begge dysene kan tette seg er tydeligvis mulig. Så prøv det først du. :)

Skrevet

Ok. Prøvde med en nål for å åpne foran på lyktespylerene, men det virket ikke. Da kan det tydligvis være at selve lyktespyler-motoren ikke virker, eller at det er et rele som har sluttet å fungere.

Er det noen som vet hvor evt. lyktespylerrele sitter (siden den bare spyler pr. 5 rens).

Skrevet

det du også kan gjøre er og dra av kontakten til spylermotoren og måle om den får spenning (12 v). vist det kommer 12v ut til kontakten er det jo motoren som har tatt kveld. det bruker og være en egen motor til lykrtene etter som denne oppererer med et høyere trykk.. pleier og være litt strørre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...