BMWtotti Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 Hvordan er deler man får kjøpt hos biltema i forhold til orginaldeler når det gjeler passform og slitasje? Noen som har noen erfaringer med det? Tenker spesielt på støtdempere og bremseklosser.
Spiritus Sancti Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 Når du først skal kjøpe, så kan du vel kjøpe noe kvalitet?
D.Toft Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 drit i klosser og dempere.. skivene er bra, er brembo
Sir Hofstad Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 skal jeg være helt ærlig har INGENTING av det jeg har kjøpt på biltema til E34 fungert. Senest i går måtte jeg demontere bremseskiver som kom ferdige med kast... Skulle kjøre Trondheim/Halden og ville ha med racingskivene demontert(skulle opp i dreiebenken med dem), og kjøpte derfor disse billige ventilerte på BT. Holdt på å dra av veien i 160KM/H, og skal love deg at jeg skal på BT med dem i morgen, og skivene skal IKKE bli med ut av butikken igjen... Monterte BT skivene selv og de så greie ut, og var forsåvidt det de første milene. Bremseklossene jeg kjøpte takket for seg under samme nedbremsing med en fryktelig lyd. blir unødvendig mye ekstra irritasjon og arbeid.
336mik Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 skal jeg være helt ærlig har INGENTING av det jeg har kjøpt på biltema til E34 fungert.Senest i går måtte jeg demontere bremseskiver som kom ferdige med kast... Skulle kjøre Trondheim/Halden og ville ha med racingskivene demontert(skulle opp i dreiebenken med dem), og kjøpte derfor disse billige ventilerte på BT. Holdt på å dra av veien i 160KM/H, og skal love deg at jeg skal på BT med dem i morgen, og skivene skal IKKE bli med ut av butikken igjen... Monterte BT skivene selv og de så greie ut, og var forsåvidt det de første milene. Bremseklossene jeg kjøpte takket for seg under samme nedbremsing med en fryktelig lyd. blir unødvendig mye ekstra irritasjon og arbeid. Hvis dem er så dårlige,så er vel dette en sak for forbruker rådet. Hvis du skal ha noe til en vanlig bruks bil som du ikke har ment å bruke hardt(bane eller annen grisekjøring),så burde ting fra biltema holde. Du skriver at du vil ha nye dempere,og det går vel ann å kjøpe hos BT til en vanlig bil.De er garantert mye bedre enn de du har på bilen nå.
Boss Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Er en grunn til at prisene er så lave, står i stil til kvaliteten. Men er du en gammal kall med like gammel bil, så holder det sikkert.
Hansh Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Er langtfra sikkert at det er bedre enn det som står på bilen. Ikke kjøp noe der som skal monteres fast noe sted, sjansen er altfor stor for at det må leveres tilbake. Det eneste jeg virkelig har vært fornøyd med er metall- ventilhettene til kr. 20,-
CSM Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Jeg har hørt om resultater som både knekte bærearmer og opphengskuler (med div. skader på bil) pga. Biltemawarez. Broder'n vurderte Biltemabærearm på Volvo 850'n, men med delen i hende så virket den å være av dårlig kvalitet. Og ved sammenlikning virket den i tillegg noe for ulik i forhold til orginaldels proposjoner. Den ble returnert umontert. Ville vært veldig varsom med å bruke Biltemabilligdeler i motor eller bærende konstruksjoner.
efjeldse Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 skal jeg være helt ærlig har INGENTING av det jeg har kjøpt på biltema til E34 fungert.Senest i går måtte jeg demontere bremseskiver som kom ferdige med kast... Skulle kjøre Trondheim/Halden og ville ha med racingskivene demontert(skulle opp i dreiebenken med dem), og kjøpte derfor disse billige ventilerte på BT. Holdt på å dra av veien i 160KM/H, og skal love deg at jeg skal på BT med dem i morgen, og skivene skal IKKE bli med ut av butikken igjen... Monterte BT skivene selv og de så greie ut, og var forsåvidt det de første milene. Bremseklossene jeg kjøpte takket for seg under samme nedbremsing med en fryktelig lyd. blir unødvendig mye ekstra irritasjon og arbeid. Hvis dem er så dårlige,så er vel dette en sak for forbruker rådet. Hvis du skal ha noe til en vanlig bruks bil som du ikke har ment å bruke hardt(bane eller annen grisekjøring),så burde ting fra biltema holde. Du skriver at du vil ha nye dempere,og det går vel ann å kjøpe hos BT til en vanlig bil.De er garantert mye bedre enn de du har på bilen nå. 160 km/t er vel ikke vanlig bruk i Trøndelag? Skal man grisekjøre får man nesten skylde seg selv om man handler det billigste Biltema har vel heller ikke satset på slitedeler til racing, men til å dekke vanlige behov hos vanlige bileiere. Entusiaster og de som kjører krevende vet bedre enn å handle billigvarer. Dere som klager veldig mye over Biltema, hvorfor handler dere så innmari mye der egentlig? hehe
bmwrasaren Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Biltema er bra når en skal ha dill og dall, og bildelene er kun brukenes på pensjonistbiler som ikke brukes så mye, og bilcrossbiler som det ikke er så farlig med
Sir Hofstad Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 skal jeg være helt ærlig har INGENTING av det jeg har kjøpt på biltema til E34 fungert.Senest i går måtte jeg demontere bremseskiver som kom ferdige med kast... Skulle kjøre Trondheim/Halden og ville ha med racingskivene demontert(skulle opp i dreiebenken med dem), og kjøpte derfor disse billige ventilerte på BT. Holdt på å dra av veien i 160KM/H, og skal love deg at jeg skal på BT med dem i morgen, og skivene skal IKKE bli med ut av butikken igjen... Monterte BT skivene selv og de så greie ut, og var forsåvidt det de første milene. Bremseklossene jeg kjøpte takket for seg under samme nedbremsing med en fryktelig lyd. blir unødvendig mye ekstra irritasjon og arbeid. Hvis dem er så dårlige,så er vel dette en sak for forbruker rådet. Hvis du skal ha noe til en vanlig bruks bil som du ikke har ment å bruke hardt(bane eller annen grisekjøring),så burde ting fra biltema holde. Du skriver at du vil ha nye dempere,og det går vel ann å kjøpe hos BT til en vanlig bil.De er garantert mye bedre enn de du har på bilen nå. 160 km/t er vel ikke vanlig bruk i Trøndelag? Skal man grisekjøre får man nesten skylde seg selv om man handler det billigste Biltema har vel heller ikke satset på slitedeler til racing, men til å dekke vanlige behov hos vanlige bileiere. Entusiaster og de som kjører krevende vet bedre enn å handle billigvarer. Dere som klager veldig mye over Biltema, hvorfor handler dere så innmari mye der egentlig? hehe Ventet nesten på kritikk når jeg skrev innlegget. Det hører med til historien at farten var under forbikjøring utenfor Støren klokken 02.00 om natten. Bilen det gjaldt er touringen min, mulig det er en entusisastbil, men det er ikke en "racerbil"... Bruker denne stort sett til pendling Halden-Trondheim, og liker å ha den i god stand. Har racingskiver, men hadde som skrevet demontert disse foran for dreing.Grunnen til at jeg har disse er at jeg fikk god pris da jeg alikevel skulle bytte. Jeg driver verksted og det kommer mye folk med dårlig økonomi som vil ha montert BT, fungerer egentlig greit, hvis det passer, men ser kanskje større forbruk(delene går fortere i stykker). Men så er de så billige at hvis man synes det er greit med arbeidet kan man bytte dobbelt så ofte og kanskje komme rimelig ut i alle fall. Men gjentar at ALLE delene jeg har prøvd til E34 har vært bare prakk...
Michael Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Har ikke beste erfaringer med biltema bremser... Skivene blir mere slitt enn klossene...
BalleKnalle Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Har ikke så gode erfaringer selv, alt fra bremseklosser til vindusviskere som ikke fungerer som de skal. Brakk forresten et hjulkryss med ren håndmakt her en dag
Glenno Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Det eneste jeg virkelig har vært fornøyd med er metall- ventilhettene til kr. 20,- Hmm hørte en på jobben hadde problemer med ventilhettene kjøpt på BT etter kjørt i vinter. De satt helt fast. (Aluminium hetter på messing ventiller,hmm dårlig kombinasjon kansje?). Han måtte på verksted å bytte ventiller/hetter. Mulig de i metall er bra.
Sir Hofstad Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Det eneste jeg virkelig har vært fornøyd med er metall- ventilhettene til kr. 20,- Hmm hørte en på jobben hadde problemer med ventilhettene kjøpt på BT etter kjørt i vinter. De satt helt fast. (Aluminium hetter på messing ventiller,hmm dårlig kombinasjon kansje?). Han måtte på verksted å bytte ventiller/hetter. Mulig de i metall er bra. He-he... skal man absolutt prøve å trosse loven om metallers reaksjoner på hverandre kan det lønne seg å isolere med fett el Gjelder ikke bare ventilhettene,men også hjulbolter som jeg har vært med på å måtte jekke av. Aluminium er fint materiale det, men sterk reaksjon på enkelte andre metaller og sterk oksidasjonsevne gjør at man gjerne kan ta forhåndsregler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå