Gå til innhold

MDF plater. Selges hvor i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt MDF plater store nok til å bygge basskasse med i Trondheim? Er også på utkikk etter et firma som kan hjelpe meg å skjære opp platene da jeg ikke har verktøy til å få kanter og sider bein osv :( (Nei stikksag funker ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxbo Heimdal selger, og kan kutte ned bitene slik at du får plata med deg i f.eks bilen. De gjør dog ingen finkutting.

Når det gjelder stiksag så fungerer det ypperlig. Jeg har laget høytalere og subwoofere av 19mm MDF med stikksag, det var ikke noe problem. Bare husk å ta deg god tid når du sager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxbo Heimdal selger, og kan kutte ned bitene slik at du får plata med deg i f.eks bilen. De gjør dog ingen finkutting.

Når det gjelder stiksag så fungerer det ypperlig. Jeg har laget høytalere og subwoofere av 19mm MDF med stikksag, det var ikke noe problem. Bare husk å ta deg god tid når du sager.

Takk for tipset :) Må da finnes noe jeg kan bruke som gjør meg mere "stø" på hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk på enn eller annen "billig" butikk å kjøp en sirkelsag til 200-300kr. mye lettere å få fine rette kanter enn med stikk saga, det kan fort bli litt texas med den, å mdf platene er forholdsvis dyre å drite på draget med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkelsag har jeg så det er ikke no stress :) det var litt lettere å få beint med, men syns ikke det var helt optimalt heller. I tillegg kan jeg kun sage 1 vei med den. Byggmakker har vi ;) Byggern og OBS bygg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør ikke byggmakker d til deg da? viss du kjøper platene der ?

Har ikke skjekket med de. Har en kamerat som jobber på Byggern og han fortalte at de ikke solgte MDF og at det var få som gjorde det så det var vanskelig å få tak i. Men etter å ha fått litt info i denne topicen virker det som om det går fint å få i MDF likvevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakker saging så snakker jeg da ikke om rette linjer, men sirkel til å putte elementet i. Da er vel ikke helt sirkelsag tingen. Følg tipset med å f. eks bruke tvinger om det er ustabilt underlag e.l. samtidig som du bruker stikksaga.

Jeg tviler på at Obs! Bygg fin-kutter plater gratis, det høres ihvertfall helt søkt ut. Om de gjør det så er det meget bra service, og alle burde dra dit :)

Jeg hadde aldri noen problemer med å få tak i MDF, det er jo ofte brukt til f. eks møbler osv. Fikk til og med tak i plater på Maxbo i Selbu når det viste seg at jeg manglet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sirkel til å putte elementet i får jeg fint til med stikksaga selv ;) Er å få rette kanter slik at jeg får kassa helt tett i skjøtene som er problemet. Skal ut og handle MDF på mandag så får jeg se hva jeg får til :) Tips og kjerringråd angående saging mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...