Gå til innhold

Passform m3front og liming av bakrutedeksel.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har kjøpt samme fangeren fra GS.. Må man borre hull til den leppa ? er jo ingen plass man kan skru de skruene inn i :( Var ute og prøvemonterte nå.. men skjønnte fint lite.. den metall dingsen i orginalfangeren, hvordan får man flyttet den over til M3 fangern ? Beklager jeg blander meg inn :roll:

Trenger bare en syl for å lage hull der hvor hullene skal være, også da bare (uten leppen på) skru i skruene som du skal bruke for å lage gjengene. Så skrur du dem ut igjen og tar på leppen + skruene. Voila!

Den krasjfangerdelen får du ut ifra den gamle ved å bruke noen tynt (syl/liten skrutrekker) som du banker den midterste pinnen i dem ut med.

Det er nemlig pinner som blir satt inn i midten som låser de "plastikkboltene". Se litt på dem, og du skjønner.

Disse skal du bruke igjen på den andre fangeren, så hvis du ødelegger noen, så må du finne bolter med skive som du kan bruke.

Prøv også å montere på skiltrammen hvis du har det før du monterer på fangeren. Enklere da.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har kjøpt samme fangeren fra GS.. Må man borre hull til den leppa ? er jo ingen plass man kan skru de skruene inn i :( Var ute og prøvemonterte nå.. men skjønnte fint lite.. den metall dingsen i orginalfangeren, hvordan får man flyttet den over til M3 fangern ? Beklager jeg blander meg inn :roll:

Trenger bare en syl for å lage hull der hvor hullene skal være, også da bare (uten leppen på) skru i skruene som du skal bruke for å lage gjengene. Så skrur du dem ut igjen og tar på leppen + skruene. Voila!

Den krasjfangerdelen får du ut ifra den gamle ved å bruke noen tynt (syl/liten skrutrekker) som du banker den midterste pinnen i dem ut med.

Det er nemlig pinner som blir satt inn i midten som låser de "plastikkboltene". Se litt på dem, og du skjønner.

Disse skal du bruke igjen på den andre fangeren, så hvis du ødelegger noen, så må du finne bolter med skive som du kan bruke.

Prøv også å montere på skiltrammen hvis du har det før du monterer på fangeren. Enklere da.

Tusen takk ChrZZ :) Da skal det vell gå bra :D

Skrevet

Bestilte en m3 front fra veng.no får et par år tilbake. Var sikkert uorginal front, men gikk bolt on, siden dere sier at uorginal har støpt inn leppa. D hadde den.

Flaks ;)

98% Av all uorginal styling er ikke akkurat bolt on.. Det tror jeg de fleste er enig i..

Må ha vært det isåfall :wink:

Kanskje den var orginal da, ga jo 3lapper for den å, men den hadde innstøpt leppe da. Og den var Gs som jeg har kjøpt nu, har løs leppe. Merkelige greier altså.

Jeg har Original M3.. (Bombesikker).. Den har løs cupleppe..

Skrevet

Det tør jeg ikke å svare på helt sikkert, best er vel å ringe til dem eller sende mail.

Veng Norge A/S | Isebakkeveien 6 | 1786 Berg | Tlf: 69 19 54 00 | Fax: 69 19 55 10 | E-post: ordre@veng.no¨

Saken var den, at trailern hadde tatt siden og fronten på min forrige bil mens jeg var inne på statoil å kjøpte meg burger. Kommer ut, ser hele bilen rister. Og så hører jeg bare pang, fronten som ble knust til 1000knas.

Men jeg skulle egentelig kjøpe meg orginal front, men traff en hyggelig kar fra veng på tlf som tilbøy meg en m3 front, måtte jo bare si ja da :D

Mener å huske han sa at den var orginal (men dette var får snart 3år siden da)

Men call them :D

Skrevet

Kikket inne på veng og der er det en M-front,men vet ikke om den er orginal el ikke.. Får ringe å sjekke...

Skrevet
mener det sto veng orginal m3 på esken jeg fikk fra GS :)

Hmm,det hørtes snodig ut. Veng er jo ikke slått sammen med Gs ihvertfall, men kan jo hende de samarbeider, hvem vet.

Men den fronten jeg bestilte fra veng får drøyt 3år siden, er ikke den samme som jeg fikk fra Gs nu.

Den fronten jeg fikk fra Veng hadde påstøpt leppe samt sølv alu-gitter limt fast.

Den fra Gs hadde løs leppe og plastgitter som du selv må feste.

Skrevet

Hmm,det hørtes snodig ut. Veng er jo ikke slått sammen med Gs ihvertfall, men kan jo hende de samarbeider, hvem vet.

Men den fronten jeg bestilte fra veng får drøyt 3år siden, er ikke den samme som jeg fikk fra Gs nu.

Den fronten jeg fikk fra Veng hadde påstøpt leppe samt sølv alu-gitter limt fast.

Noen tips til og feste det plastgittret ? :) er jo klin umulig.. hehe

Skrevet

Er nok litt skuffa over passformen på Gs sin front.

Kast gitteret i søpla, neida. Men jeg skal nu kjøpe svart alu-gitter i stedet.

Orker ikke å sette på den plast-skitten, selger den om noen vil ha?

Monterte/skrudde på leppa i sta, den satt ikke helt 100% for å si den sånn, men fangeren skal til lakkering på lørdagen. Så søndag legger man ut bilder av bilen, skal hive på sommersko enda samtidig. Bilen har jo stått et par uker nu, siden den har vært uten front.

Skrevet

Hva er best måte å montere på? Ta løs støtfanger"n eller ha den på bilen da man setter på m3 fronten?

Husker ikke hvordan jeg gjorde det for 3år siden :oops:

Spør dette pga at passformen ikke er helt 100% hittil ihvertfall.

Skrevet

Jeg ville iallefall tatt av hele fangeren. er vanskelig å komme til alle klipsene med fangeren på bil.

Gitteret festes med låseskivene som følger med. (org gitter og fanger)

ThomasM: veng orginal m3 er vel ikke det samme som Bmw orginal M3 :P

Skrevet

Rimelig håpløst å vite hvem man skal gå for når det er så forskjell på ting også fra samme sted. Hvem ville du gått for,veng el gs?

Skrevet

Jeg ville kjøpt fra gs! har kjøpt fanger der 2 ganger! da noen stjal den andre :( passet rett på! passformen var topp. leppen skal ikke være støpt fast, bmw levere m3 front med plast gitter og løs leppe er sånn det skal være! og hvem som helst klarer å monteren den bare sette seg ned litt å studere hvordan den er bygd opp ;)

og sølv gitter ser ikke ut! må ha svart plast gitter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...