Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fylt bensin hos Jet en stund så har bilen min begynt og lide av tenningsbank.. :cry: Jeg merker det spesielt godt når jeg belaster bilen på lavt turtall i høyt gir. Har nå fylt tanket opp med Shell V-Powerbensin et par ganger, men problemet har ikke løst seg. Er det noen der ute som kan gi meg et tips på hvordan jeg kan løse dette før jeg brenner ventilene? Alle forslag mottas med takk! [-o<

Skrevet

Hvis du åpner vinduet og kjører i en f.eks. 30-40 km/t på tredje gir(sånn at det går litt trått), altså belaster motoren på lavt turtall, så vil du høre en slags "knitrelyd", du hører det med en gang hvis du har tenningsbank. Kan virke som om Jet har litt lite smøring i bensinen sin.

Skrevet
hvordan merker mann om man har tenningsbank? og hva gjør bakkesensoren? for den er gåen hos meg!

her står det litt:

http://www.viatrack.ca/

denne kan brukes "stand alone" eller med ekstern ecu :wink:

ikke så dyrt og leverer på under ei uke.

Har selv kjøpt derfra 8)

Skrevet
hvordan merker mann om man har tenningsbank? og hva gjør bakkesensoren? for den er gåen hos meg!

En bankesensor ligger og "lytter" etter tennings bank.

Når bank oppstår justeres tenning et pent hår bakover helt til banken er borte.

Ligger i grunn og justerer en del hele tiden kan man si.

Kan være at sensor er gåen, da man i grunn ikke burde høre tenningsbank så lenge man har banke sensor grunn.

Jeg for min del driter i om det små knitrer i 325'n. Da jeg synes det er en talentløs bil og frykter egentlig ikke et havari pga den lille knatringen jeg hører.

Skrevet

Disse bilene med LH-jetronic har et piezospenningselement (piezoelektrisk) skrudd til blokka.

Kalles en bankesensor.

Har som oppgave å justere tenningen så nært bank som mulig.

Jetronicen jobber så fort at man aldri skal høre TB.

Koster lite en slik føler, monteres med angitt moment på rene og rustfri flater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...