Kai-P. Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Etter å ha fylt bensin hos Jet en stund så har bilen min begynt og lide av tenningsbank.. Jeg merker det spesielt godt når jeg belaster bilen på lavt turtall i høyt gir. Har nå fylt tanket opp med Shell V-Powerbensin et par ganger, men problemet har ikke løst seg. Er det noen der ute som kan gi meg et tips på hvordan jeg kan løse dette før jeg brenner ventilene? Alle forslag mottas med takk!
Ballder Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Skal vel være banke sensor på den bilen din mener jeg. Så ja. Er nok bare og la det være. Hører det samme på min 95 mod 325.
336mik Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Du har vel ingen muligheter til å justere hverken tenning,eller bensin på den bilen din,og da kan det bli vanskelig.
Kai-P. Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Jeg regnet med det, ja, får bare vente og satse på at det fikser seg selv, takker for kjappe svar til begge to!
Gunnar Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Prøvd den dyreste Shell-bensinen? Skal være 99 nå den.. er både 95 og 99 V-power nå.
Kai-P. Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Yes, første gangen fylte jeg 99 Oktan og nå siste gang fylte jeg 95 Oktan, bilen blir nok seg selv igjen snart nå, håper jeg..
Dirty Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 hvordan merker mann om man har tenningsbank? og hva gjør bakkesensoren? for den er gåen hos meg!
Kai-P. Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Hvis du åpner vinduet og kjører i en f.eks. 30-40 km/t på tredje gir(sånn at det går litt trått), altså belaster motoren på lavt turtall, så vil du høre en slags "knitrelyd", du hører det med en gang hvis du har tenningsbank. Kan virke som om Jet har litt lite smøring i bensinen sin.
E30 ex Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Jet har nok ikke noe bly i bensinen sin de heller!!!!
Kai-P. Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Hva er det jeg skriver.. Har rettet opp innlegget mitt nå. Bra at noen passer på.
Rotty Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 hvordan merker mann om man har tenningsbank? og hva gjør bakkesensoren? for den er gåen hos meg! her står det litt: http://www.viatrack.ca/ denne kan brukes "stand alone" eller med ekstern ecu ikke så dyrt og leverer på under ei uke. Har selv kjøpt derfra
Ballder Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 hvordan merker mann om man har tenningsbank? og hva gjør bakkesensoren? for den er gåen hos meg! En bankesensor ligger og "lytter" etter tennings bank. Når bank oppstår justeres tenning et pent hår bakover helt til banken er borte. Ligger i grunn og justerer en del hele tiden kan man si. Kan være at sensor er gåen, da man i grunn ikke burde høre tenningsbank så lenge man har banke sensor grunn. Jeg for min del driter i om det små knitrer i 325'n. Da jeg synes det er en talentløs bil og frykter egentlig ikke et havari pga den lille knatringen jeg hører.
Idland Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 V-power = tenningsbank,prøv med 98 på Esso, det har jeg god erfaring med ihvertfall.
Sir Hofstad Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Disse bilene med LH-jetronic har et piezospenningselement (piezoelektrisk) skrudd til blokka. Kalles en bankesensor. Har som oppgave å justere tenningen så nært bank som mulig. Jetronicen jobber så fort at man aldri skal høre TB. Koster lite en slik føler, monteres med angitt moment på rene og rustfri flater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå