Allez Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 skal nå bytte gearkassa på min e30. er det en omfattende jobb? noe som jeg bør passe på? med tanke på mellom aksling? må den løses bak å framme? må starteren skrus av for å få løst gearkassa fra motoren? Må motoren senkes ned for å få løst de øverste skruene? noen så har erfaring med dette? takker for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil. Så vippes motoren og girkassa ned når du løsner girkassa fra akslinga og det bakre feste, slik at du kommer til skruene på oversiden av girkassa, mellom motor og girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Også de jeg har vært borti har 6-kant torx bolter,De som heter E10,E12 og lignende. Har pleid å bruke et par tre lange forlengere på de boltene som sitter på øversida av kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Du kan bruke vanlig 11mm på de torx boltene. Jeg foretrekker nesten og heise motoren ut av bilen for bytte av gear kasse (så har ikke jeg bokk eller noe ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Bytta kasse på min 325 i vinter. Hadde bilen på støttebukker fra biltema. Litt trangt og knotete men det gikk greit. Må demontere eksos, varmedeksler og mellomaksel. Deretter vipper motor og kasse ned bak når man skrur løs det bakre festet. De skruene over kassa og til startern sitter vanskelig til men det går med till tålmodighet, mange forlengere og gjerne et ledd. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå