Gå til innhold

Spm ang kjøp av E39

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, muli jeg har spurt om dette før men spør igjen.

Driver å ser på en E39 520. Hva bør jeg være obs på? KM stand er 175 000 ca. 96 modell.

En NAF.test er et stort pluss ikke sant? Men nå har det seg at denne bilen er senket og har ulike dimmensjoner på dekkene foran og bak. Dette står ikke i vognkortet. Vil dette bli anmerket på en slik NAF-test?

MVH, RJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senke settet blir garantert nevnt i en slik naf test, men det er ikke noe å bry seg om, forskjellig dekk dim foran og bak er heller ingen krise. men det som er bra med en slik naf test er at de får sjekket foringer, stab stag og dempere osv. svakhet ved de tidligste E39 modeellene er hjul-lagrene, kan høres ut som uling ved kjøring i høyre hastigheter. Noen spidometerhus kan krangle litt, sjekk at alt fungerer av målere.

Ellers så er termostat og vannpumpe en liten svakhet på disse bilene, de kan bruke/lekke en del vann uten at man ser det, sjekk om tempraturen er stabil under kjøring.

bytte av vannpumpe og termostat koster alt fra 3-5 tusen.

ABS følerne sitter litt utsatt til og kan bli ødelagt etter noen år, dette sees ved at ABS og antispinn lampe lyser hele tiden, ca1000kr for en ny.

Jeg er kjempe fornøyd med min E39, helt kanon kjøre-maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg kan nevne at under kjøring virket alt meget normalt. Temperaturen var stabil og ingen ulyder / risting etc.

Har sett over så mye jeg får til på egenhånd og verken jeg eller eier har sett antydning til rust. Dette sjekkes vel skikkelig på en NAF test rekner jeg med. Får bare håpe at de ikke bryr seg om senkingen / felgene :? DET hadde vært kjipt. TUV papirene hadde han ikke da dette ble utført i tyskland før den ble importert for 7 år siden.

Airbag-lampen lyste i dashbordet. Det var visstnok en føler i passasjersetet som var defekt. Dette skal byttes før salg. En svakhet dette å eller? I tillegg var det en foring i bakstillingen som var dårlig. Også denne skal byttes.

Ellers kan jeg nevne at jeg har sett på eu-godkjenningen som ble foretatt i november 2006. Det var bare 1 stk feil - defekt pære i kjennemerke-lyset. Det er jo litt betryggende men EU godkjenninger kan jo nesten hvem som helst utføre.

Hadde ikke blitt vinterkjørt 3 siste år heller. Det er jo også positivt.

Flere innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du ta tilstandsrapport på Bmw-verksted.De vet også

hvor de skal se etter for om bilen har rust(ruster innenfra og ut).

Bilen du har i tankene er sikkert en flott bil,men hvorfor

ikke se etter en 523i(a).Mye morsommere å kjøre og ikke mye dyrere i innkjøp:-)

Lykke til.

Jeg vurderer også tilstandsrapport, ja. Har hørt at NAF er grundigere, så er vel helst derfor jeg har den testen i tankene. Er det ikke også slik at NAF stiller med en slags "garanti" i en viss periode framover? Tror jeg må høre med dem i morgen.

523i hadde selfølgelig vært et bedre alternativ. Men problemet er at jeg ønsker å kjøpe bil NÅ :P og jeg finner ingen aktuelle i midtnorge. Å kjøpe bil langt unna har jeg ikke troa på egentlig.

Denne jeg tenker på nå har sportsinteriør, 10 høyttalere (soundsystem?) originalt. 18 felger med breed kant (rondell), M5 front. Den har liksom alt jeg vil ha. Manuellt gir også. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å foreslå å få tilstandsrapporten hos en BMW forhandler, har selv hatt gode erfaringer med det. De var veldig grundige og reddet en kamerat fra ett virkelig dårlig kjøp av en bil som virket bra. Selgeren gikk visst tilbake til forrige eier da vi kom med rapporten.

Airbagføleren i passasjersetet er en vanlig feil som også ble rettet i min E39 rett før jeg kjøpte den. Har en kvittering som viser ca. kr. 5000,- for jobben, så veldig greit at det er rettet.

Har ellers bare positivt å si om bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...