BMW_BOY Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Nå her jeg renplukket motoren min for å levere blokka til o-ring. Planen var å dreie ned stempler, men de så ikke spes bra ut da jeg fikk de ut av motoren. Sylinderene ser meget bra ut. Så jeg er nå ute etter 6 andre stempler..Noen som har?? og lurer litt på om jeg skal sette inn fra M50/M52 med eller uten vanos. Har planer om 8-8.5:1 i komp. Skal beholde M20B25 veiva og råderamene. Noen som har tips til stempler jeg bør bruke. Vet jeg kan bruke M20 kat. stempler og dreie med dem til ønsktet komp. Er det det beste ant jeg har? Noen som har noe til salgs..? Her et bilde av nåværende stempel. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/5675.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_BOY Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Ta å kjøp deg ferdige stempler. Koster sikkert litt mer men er av god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Du kan fint bruke de stemplene der, bare glatt det litt med 600-papir. Det er ikke helt uvanlig at de ser slik ut på en motor som har rulla en del km. Du trenger heller ikke kat-stempler fordi du skal turbokonvertere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_BOY Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Ta å kjøp deg ferdige stempler. Koster sikkert litt mer men er av god kvalitet. Har spurt Oslo Syl Service om stempler. 2000.- pr stk pluss moms. 1mnd ventetid minst. = Uaktuelt !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_BOY Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Du kan fint bruke de stemplene der, bare glatt det litt med 600-papir.Det er ikke helt uvanlig at de ser slik ut på en motor som har rulla en del km. Du trenger heller ikke kat-stempler fordi du skal turbokonvertere.. Hmmm Mulig du har rett Stian... men jeg synes ikke dette så spes bra ut da jeg tok disse ut. Kan prøve slipe litt med 600 papir og se hvordan det blir. O.S.S. mente det var skjørtebank i de stemplene jeg har. Men motoren svirra fint uten antydning til det før jeg tok dem ut. Gs.bildeler vil jo også ha over 1500.- pr stempel for org. Har lest litt og ser at kat stempel har 8mm med gods på stempeltopp og egner seg best til å dreie ned litt. Skal lade min 1bar så mindre komp trenger jeg uansett. Noen her som kjører med 6 store dyser og chip fra Norman. Noen som har god erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå