Gå til innhold

Angående evnt kjøp av 520i E34 '91


JvP
 Share

Anbefalte innlegg

Hei lurer på og legge inn et bud på en BMW 520i E34 '91

Spørsmålet mitt er da som følger.

Bilen jeg vurderer har noen sinnsyke vibrasjoner fra og med en 85+ kmt og jeg ser på http://autopower.se/ at det står at dette kan stamme fra drivverk. Forøvrig er det bilen til tmy her på forumet det er snakk om

Vibrationer. När man är ute och provkör en E34 ska man vara mycket uppmärksam på vibrationer som uppkommer kring 90 km/h, vilket oftast orsakas av sliten drivlina. Kardanaxelns stödlager eller hardyskivan brukar vara boven i dramat.

Lurer på om det er noen her som har vert borti slik slitasje og eventuelt hvor dyrt dette vil være og få reparert eventuelt om det er mere en nevnt ovenfor som kan skape problemet.

Kan jo selfølgelig bare være at det er godt med kast i felgene men syns det var litt rart at vibrasjoene kom så bråt på rundt 85+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kast i felgen burde du merke det i lave hastighetr også... men kan variere... Har bilen vert i Steigen så er den sikker herjet litt med..hehe Trenger ikke være så kostbar afære dette-....men blir fort penger-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kast i felgen burde du merke det i lave hastighetr også... men kan variere... Har bilen vert i Steigen så er den sikker herjet litt med..hehe Trenger ikke være så kostbar afære dette-....men blir fort penger-...

Jo det jeg og tenkte angående om at det skulle være felgene.

Hehe ja er jo såå fine veier oppi hammarøy området og :P

Er det ellers noen typiske feller og gå i med disse bilene ?

Motoren er vell kjent for og være mer eller mindre robust så vidt jeg har hørt

Men er vell viktig og kjøre disse motorene orntlig varm før fullt pådrag siden de har alu topp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er stort stabile biler etter mine erfaringer, litt små elektrisk tull, men er standard plasser det dukker opp, som sentrallås og sånt... lett å fikse når du vet om det.. ellers bør du selvsagt sjekke for rust!!! kanaler og hjulbuer er utsatt!!

24 ventilerne er ganske robuste motorer og må ikke sammenlignes med di gamle som folk syter og klagde over før!! alle motorer bør få temp før du gir på....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv litt interisert, har en komplett delebil med M5 3,6 motor stående..hehe men gidder ikke hvis det er mye mangler.... er nok av disse til salgs..

Hehe selvfølgelig skal alle motore ha temp før man gir på men har av en eller annen grund fått intrykk av at det er ekstra viktig på diverse bmw motorer etter som jeg kjenner et par som har havarert etter litt for ivrig gassfot.

Oioi skulle gjærne hatt en slik motor selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan få kjøpe heile bilen, chip trimma motor, skal være ca 340 hk...... er en 520 som er byggd om til M5, med understellog hele pakka... ikke bestemt mæ helt hva æ skal gjøre med den

Leter etter en M5 til nå..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det blir bmw på meg om allt går i orden ;)

Budet mitt er akseptert og pappirer skrives i morgen.

Gleder meg som en unge til og begynne og shinne og bruke litt penger

(som jeg egentlig ikke har) på den :P

Hehe hadde vert noe med noe slikt under panseret men 150 slitne ponnyer får holde intill videre hvertfall :lol:

Bilen ser for ørig ut som dette fra god siden vell og merke 1480319-bilde5-mb059.jpg

Interiør er ganske sarvet desverre noen hull her og der i setene og mye slark og klirring.1480319-bilde6-bilde019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...