Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, bilen min bruker uvanlig lang tid på å bli varm, er det termostaten som har sett sine bedre dager?

Pleier vel å bruke ca 2-3 km på å få varm motor, men i går tipper jeg jeg brukte ca 4-6km før den var varm..

Er det da termostaten som må byttes? I såfall er dette den riktige?

Termostat 92GR.

520I M50 24V

525I M50 24V

Varenummer: 11537511083

Hos Schmiedmann.

Er dette noe som er vanskelig å bytte og bør levers inn til noen da jeg ikke er så veldig nevenyttig, eller bør jeg klare dette selv?

Takk for svar.. :)

Ps: Hvordan er det å kjøre før dette blir fikset? Har det noe å si, så lenge jeg ikke kjører hard før den er SKIKKELIG varm?

EDIT: Ser ut i fra chassis nr. at jeg har en 06/1992 mod og på online etken står det da at jeg må ha den temostaten som er 80 grader? Når jeg søker på varenummert på schmiedmann får jeg opp termostaten til M40 og M43 motorene med 88 grader... Stemmer det at jeg skal ha den? :)

Skrevet

skal aldrikjørehardt før den er skikkelig varm... termostat er enkelt å bytte. krever litt kunnskap selvfølgelig, menikke mye....

Er 92 som er orginalt ja, men jeg bruker 88graders....

Skrevet

har du sjekka vifta di? sjekk om du kan holde den igjen uten å ta i stort når den er over normal arbeidstemperatur....

Skrevet

jeg ble anbefalt å bruke 88graderen nå på sommeren. 92 grader er litt nærme kokepunktet hvis noe brått skjer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...