Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

koed skulle ha fra 1200 til 1400 for sine..likte ikke helt åssen det var lagd men det er hva jeg synes da..jeg vil ha en hel plate under hele plate under hele motoren..

Skrevet
Cross-bracen som analex viser til her er jo bmw's orginale ide da. For beskyttelse av bunnpanne og samtidig avstive. :wink:

Den er i hovedsak ment for å avstive på cab modellene, er jo ikke noe utbredt problem at bunnpanna på e36 går, i og med dens plassering. Er verre på e30 og spes e30 med m50 motor, da er det ikke mye bakkeklaring. Men den beskytter jo bra hvis man kjører litt i terrenget da:)

Skrevet

ser at denne er lagd i aluminium.det er et ganske bløtt materiale.ska prøve på min til helga og legge ut bilder også.systemet er det samme bortsett fra den jeg skal lage blir knekt opp i front slik at den ikke hekter seg.så ut som det ikke var gjort her.min plate blir lagd i rustfritt (2mm)som er knallhardt i forhold til alu.så håper at kvaliteten blir den samme:)kan også lage plater på mål etter gode tegninger..

Skrevet

hmm..

Er det ikke kjøleriller på bunnpanna for å få kjøling fra fartsvinden da?

Dette burde jo da bygges slik at luften kan strømme over skliplata samtidig som at ikke bunnpanna kan ta i bakken.

Det beste er jo noe slikt som Analex har bilde av, det stiver jo også av bilen litt.

Men hadde man fått til 3-5mm rustfri stålplate med bra luftgjennomstrømning på oversiden, så hadde jo dette bare vært bra da :)

Men da får man vel frem et annet spørsmål igjen: hvordan vil dette fungere for aerodynamikken, vil bilen "løfte" seg fremme da i høye hastigheter om man lar luften strømme over..

Man finner alltid noe å pirke på

Skrevet

det med kjølinga vet jeg ikke åssen fungerer..har ikke olje temp måler,men har ikke merka no forskjell jeg..men kan jo stemple ut en rad med huller i den delen som er knekt opp for da blåser det rett på panna.monterte min i helga og tok en prøvetur.kjørte på det meste jeg kunne treffe(motor skal byttes)både på grus og asfalt og det har ikke blitt så mye som en bulk i min.bilder kommer..det at bilen løfter seg er lite sannsynlig.den jeg lagde er 450mm bred og har ikke merka noe til ved høye hastigheter(mellom 100-150)at det har vært vinglete på noen måte..

å gå opp til en tykkelse på 3-5mm er jo valgfritt,men jeg vet at den 2mm plata holder vaffal for meg..veit ikke helt hva vekta blir med så tjukk plate men det blir tungt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...