Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
da er hjulbuen tinnet og sparklet. dritt jobb. men det nærmer seg lakkering da..

Tinnsparkle??

hvordan foregår det??

Bra prosjekt der :)

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tinnsparkling er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Tinnsparkling er en gammel måte å sparkle på ved å varme tinn å "smelte" ned i bulker etc. Fordelen med tinn er at det ikke spekker opp og foranderer seg etter temperatur slik som sparkel gjerne gjør, iallefall hvist det blir litt tykkelse på det. Men pga pris og tidsforbruk brukes tinnsparkel mindre og mindre desverre.

Skrevet
eg som lakket ja, ble tynt på høyre siden ja.. skal rette opp i det ;) ett h****tte å legge klarlakk, har ikke tolmodighet :P

Husk på for mye klar lakk i strøken kan føre til at det ser ut som tør sprøyta. og ha go tid å vent. ikke ha mye klar lakk på første strøken bare en støv sprøyt og etter på så kan du ha en vanlig strøk.

men ellers veldi fin farge du har valgt.

Skrevet

ventet i 20 min etter ett medium lag med lakk, så var det andre laget som ødela :( lærer så lenge man lever ;)

Takk for positive komentarer :D

Skrevet

kommer flere bilder med tiden, holder på nå med å ta ut motor og gir, ogjen, skal bytte clutch, trustlager, regreim, strammehjul, vannpumpe, simmering på kam, 4 stk gummi tuttet på vippetøyet, simmering i bakkant veiv, simmering framkant veiv, bunnpanne, og vaske motoren skikkelig... er full i olje og drit nå..

Skrevet

da er motor og gir ute, ferdig vasket, herregud så skitten den var... kun bilder når rein :P

Motor004.jpg

Motor003.jpg

Motor002.jpg

Motor001.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

hehe, du sier noe der :P

takk for det.

holder no på å styre med den, byttet bunnpanne, clutch med lager, alle simmeringene, vannpumpe, regreim+ strammehjul, lakket toppdekselet i bilens farge og pusset ned igjen på riller og skrift.. lakker takluken og m3 speilene nå... fått fatt i dører, måtte sparkle litt... kommer bilder...

• 3 weeks later...
Skrevet

motor er kommet inn igjen, den stratet på første forsøk, men lekker olje i kjøler uttaket en plass..

lakket stålfangerene, mtech fronten, frontplaten, skjermene og vingen.. kommer til å lakke dørene ut i uken tror eg.. bilder kommer..

• 3 weeks later...
Skrevet

ja, da var den lakket og bremset, samt høyre side er smelt... ødelagt M-tech fanger, stålfanger, skjerm, frontplate, lykteskygge, grill ramme...det er det eg har sett til nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...