Andreas1 Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Jeg har ingen ide om hva som faktisk er lov eller ikke, men i bileierens og medtrafikanters interresse burde det være lov å skrape av for å konstatere tilstanden på rørene og at bilen faktisk er trafikksikker. Da får de heller bare ha med en boks tectyl å spraye på igjen. En liten historie fra litt yngre dager da man ikke tenkte konsekvenser og trafikksikkerhet: Jeg hadde en gang tidlig i min karriere som bileier en sjarmerende brun 84' Corolla 1,3 hvor biltilsynskaren kjørte hele trekkeren igjennom kanalen og inn i bilen. Jeg visste ærlig talt ikke at den var så råtten og fikk selvfølgelig både hakeslepp og en mangellapp til å ta med hjem med krav om utbedring innen en gitt dato. Men hvem har vel lyst til å kaste gode penger etter dårlige og bruke masse kroner på en gammel bruksbil kjøpt billig ene og alene for å komme rimeligst mulig fra A til B noen måneder? Ikke jeg iallefall, så etter å ha samlet noen hjerner og vært i overkant kreative en kveld kom vi da opp med den geniale ideen med å fylle hele kanalen med betong og male over med tectyl. Som sagt så gjort, og husker jeg ikke feil fulgte vi til og med anbefalt herdetid Ved neste visning tuslet da denne bedrevitende statsansatte karen ned i graven igjen og mumlet et eller annet om at vi trodde vi hadde vært smarte nå og tapet over hullet fra forrige gang osv (han hadde visst ikke tiltro til at jeg kom til å reparere denne slitne bilen ordentlig ). Deretter vippet han trekkeren opp fra baklommen igjen og skulle til å vandalisere kunstverket vårt laget med betongstøp fra naboens påbegynte garasjebygg. Det som skjedde videre var litt av et syn, for han tok da altså hentefart med skrutrekkeren fra hofta og skulle virkelig til å slå denne gjennom kanalen og det han da trodde var papp eller tape. Det skulle han nok ikke ha gjort, for idet denne biltilsynsmannen skulle vise hvem som virkelig var sjef kom plutselig et massivt dunk, et brøl og etterhvert mange stygge ord... Hvorvidt han brakk noe inni hånden eller ikke vet jeg ikke, men kanalen min holdt iallefall For ordens skyld kan jeg fortelle at bilen ikke ble godkjent i min eietid, men at neste eier fikk godkjent den (sikkert av en som ikke skrapet vekk tectylen) og vedkommede fortsatte å pynte på kunstverket så lenge han hadde den.
miccy Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 håndbrekket er utrolig viktig. bruker å være litt slakk på eldre bmwer. som oftest er det bare vaieren.
Bonden Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Der jeg jobber skrapes det også av tektyl på bremserør for å konstatere tilstand, har på tektyl igjen etterpå .
fossen Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 hvordan er det hvis du har bygget turbo i en f.eks e30 der dette ikke er godkjent, men utført riktig?? noen som vet?
Stianvi Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 så vidt jeg veit så må du vel godkjenne bilen med turbo, og da tror jeg du bør ha en oppskrift på bremser og understell fra bmw for at de i det hele tatt skal tenke på og godkjenne. noen som har fått dette godkjent som kan gi en oppskrift på dette? interessant og vite=)
Krisfje Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Setter folk på de fineste hjula til kontrollen, eller slenger de på vinterhjul? Tenker på riper osv, hvis de skal av med hjula.... Får man mangellapp hvis man har piggdekk på i april?
håkon_w Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 de skrur ikke av hjulene på eu kontroll..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå