TaclThen Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Hei jeg har en 318 ia automat som ikke drar når den kommer til 5000 rpm. hvis jeg slipper litt opp på gassen så girer den om og alt virker som det skal. Noen forslag til hva som er galt?
IS BEEMER Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Få tatt en diagnosetest. Hadde en 95 520iA som ikke gikk på høyt turtall og virka nesten som gearkassen hang igjen og nektet å gire. Det viste seg å være en defekt kamakselgiver. Fikk konstatert dette etter å ha kjørt en diagnose til slutt, og motor/gear ble nelt perfekt etterpå. Hadde også en MB 230CE med aut med lign problem, og der var det så enkelt som en gåen pluggledning. Anbefaler en diagnose så slipper du kanskje unødvendige kostnader og ergelse
Gunnar Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Hvis det er M40-motoren du har, så er det stor sjanse for at det er utslitte kammer/ventilløftere. Dette er et stort problem, og det letteste symptomet å oppdage er at den ikke klarer å nå turtallssperra lenger. M40 ble byttet ut med M43 i '93, men du bør sjekke det med chassisnr...
TaclThen Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Skrevet Mai 6, 2007 Dette er min første BMW så jeg er ikke sikker på åssen motor det er. men jeg vet at det er litt slitarsje på kammen. kjenner en liten grad på den. Takk for tipsene skal se hva diagnosetest'en sier og bytte kam så håper jeg den drar slik den skal.
TaclThen Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 Jeg har byttet kamen, ventilløftere og løftearmene nå. Etter dette ble byttet så gikk bilen som den skulle! Gode greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå