BMWtotti Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Leste her at dekk som går utenfor hjulbuene ikke er lov. På bilen min sitter det dekk på 205/85R15. Dekkene stikker utafor men dekkene står oppført både i håndboka og på oversikt over lufttrykk. (Virker jo godkjent da) Skal på EU godkjenning snart og lurer på om disse går gjennom. Noen som vet?
BoSJo Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Dine felge har sikkert feil ET, dermed sitter de længere ute end de burde. Veit ikke hva tillate ET er på din bil, kansje noen annen gjør
-Lasse- Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Selv om dekkene er riktige, kan det være feil innpress på felgene du kjører med. Noe som kan føre til at de stikker utenfor.
AC Schnitzer Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Kan være at du kjører med felger fra 5 serie, de har lav et og stikker litt utenfor på 3 serie.
BMWtotti Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Skrevet Mai 6, 2007 Mulig jeg spør dumt men hva er ET? Og vil det gå gjennom EU godkjenning?
-Lasse- Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 ET = Innpress (Innpress er avstanden fra felgens anleggsflate mot navet til senterlinjen på felgen)
Gunnar Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 ET er innpress, rett og slett anleggsflaten på felgens nav i forhold til felgens senter. 0 er senter, +tall er nav lenger ut enn senter og -tall er lenger inn enn senter. Derfor; Jo lavere innpresset er jo lenger ut stikker felgen. 3-serie skal ha typisk ET35-45, mens 5-serie typisk har ET15-25. Lovlig avvik på sporvidden i forhold til kjøretøyets spesifikasjoner er +/-15mm, dvs. +/-7.5mm på hver side. Har du felger fra 5-serie er de ikke lovlige på din bil.
BMWtotti Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Skrevet Mai 6, 2007 Først en rettelse: Dekkene var 205/60R15. Så på dekkene nå og det var ET 20. Ergo fra en 5-serie. F..n i h.....e!
S.Arnesen Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 bildet av felene da? kan hende du får solgt eller bytta de her på forumet vettu
BMWtotti Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Skrevet Mai 6, 2007 Får se om jeg setter på andre dekk den dagen bilen skal på EU godkjenning, for så å sette dem på igjen etterpå. Ikke helt etter boka kanskje men... Har blitt stoppet i teknisk kontroll et par ganger uten at de har sagt noe om dekkene...?
NGX Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Jeg har 5 serie felger på min 3er. Gått gjennom EU kontroll i snart 4 år nå. http://smg.photobucket.com/albums/v135/ ... lde001.jpg
BMWtotti Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 Hva slags dim har du på dekkene dine a? Virka som de dekkene ikke stakk like langt ut som mine. Skal legge ut bilde slik at dere kan se hvor kangt ut de stikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå