Bimmerlars Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Gått til anskaffelse av en 3,5l M30 motor som skal få smake turtall! Slik jeg regner med den ca. kommer til å bli i grove trekk: Bunndel: - Hone sylindra - Smidde stempler laget på bestilling som gir en komp rundt 12,0:1 - Vekta stempler, råder, stempelbolter - Avbalansert veivparti med PPF's hub (den orginale i fremkant av veiva løsner ved turtall over 6500 rpm) - O-ringa blokk Topp: - Portejobb. Kanskje med større ventiler. - Kam laget på bestilling. Muligens noe sånt som 320 grader, 12,5mm løft og 100 grader i nockvinkel - Billettfreste vippearmer fra VACmotorsport eller Ireland Engineering - Vippearmslåser fra Ireland Engineering Innsugning: - S38 gasspjeld med trakter rett ut fra gasspjelda, med adapterplate Motorstyring: - Lurer på å prøve Gasolin sitt KMS sprut. Eller kanskje det blir MS. Får se ann. Eksos: - Enten kjøpt eller hjemmelaget grenrør - 2x2,5" eksos Gir og clutch: - Sachs 765 trykkplate med 4-puk sinter lamell - Getrag kassa på bildene under eller M5 kasse fra E28 M5 Her har dere noen bilder av motoren komplett, klar for demontering Getrag kassa: Står 262 på den. Er med delt clutch-hus. Trodde de bare kom i fire trinns, foruten 262 CR som kom i E30 M3. Lest meg til at 86 535 skal ha 260 kasse, så er litt rart det her. Noen som kan si meg hva kassa mi heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Tøft Hvor mange ponnier skal du ha ut av denne? og hvilken bil skal den ned i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2007 Vet ikke hvor mye effekt jeg vil få ut av motoren, men volumet er stort, så får jeg til god flow av luft, så tror jeg det går ann å trylle frem noen hester ekstra! Motoren skal i en E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Det er ikke Getrag 265 den heter? Den satt i hvertfall i 535i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2007 Det er ikke Getrag 265 den heter? Den satt i hvertfall i 535i.. På det nummeret jeg finner på kassa, så står det 262. Spurt litt om dette på CCN forumet, og fikk da en stor liste med navn på hvilke kasser som satt i hvilke biler osv. PDF filer, og da står 262 kun oppført som fire-trinns, foruten CR kassa i E30 M3. Har 265 løst clutchus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Jeg har s38B36 gasspjeld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Getrag 262 er kun 4 trinns såvidt jeg vet ja. Bortsett fra CR som skal være sportskasse såvidt jeg vet. Har ei Getrag 262 selv som skal få sachs 765 trykkplate men 6 puck`s sinterclutch og oljekjøling før jeg skal montere den i 745`en var planen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2007 Jeg har s38B36 gasspjeld Du har PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2007 Getrag 262 er kun 4 trinns såvidt jeg vet ja.Bortsett fra CR som skal være sportskasse såvidt jeg vet. Har ei Getrag 262 selv som skal få sachs 765 trykkplate men 6 puck`s sinterclutch og oljekjøling før jeg skal montere den i 745`en var planen Hvorfor vil du ha fire-trinns kasse da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Hallo,ser det står på prosjekt tråden din at det blir enten kjøpt eller hjemmelaga grenrør på m30 motor'n din,lurte da på om du kan lage et grenrør til m30 motor'n i e30'n min? Hønefoss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Getrag 262 er kun 4 trinns såvidt jeg vet ja.Bortsett fra CR som skal være sportskasse såvidt jeg vet. Har ei Getrag 262 selv som skal få sachs 765 trykkplate men 6 puck`s sinterclutch og oljekjøling før jeg skal montere den i 745`en var planen Hvorfor vil du ha fire-trinns kasse da? Det er fordi han har en sånn stående i 728'n sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Hallo,ser det står på prosjekt tråden din at det blir enten kjøpt eller hjemmelaga grenrør på m30 motor'n din,lurte da på om du kan lage et grenrør til m30 motor'n i e30'n min? Hønefoss. Kanskje jeg kan gjøre det når mitt evnt. er ferdig. Så kan jeg lage et likt Får se ann litt. Grenrøret ligger relativt langt frem i tid, så kan ta litt tid altså! Koed og Ireland Engineering har grenrør til deg om du ikke greier ventetida Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Getrag 262 er kun 4 trinns såvidt jeg vet ja.Bortsett fra CR som skal være sportskasse såvidt jeg vet. Har ei Getrag 262 selv som skal få sachs 765 trykkplate men 6 puck`s sinterclutch og oljekjøling før jeg skal montere den i 745`en var planen Hvorfor vil du ha fire-trinns kasse da? Det er fordi han har en sånn stående i 728'n sin.. Det forklarer saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i! Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Skal du ha en så kvass kam? må jo ligge å presse bilen no grusomt på turtall hele tiden da for og få noe spessiell effekt.. mister jo godt me bunndrag også,men kommer godt når den kommer tenker jeg:D Gått til anskaffelse av en 3,5l M30 motor som skal få smake turtall! Slik jeg regner med den ca. kommer til å bli i grove trekk: Bunndel: - Hone sylindra - Smidde stempler laget på bestilling som gir en komp rundt 12,0:1 - Vekta stempler, råder, stempelbolter - Avbalansert veivparti med PPF's hub (den orginale i fremkant av veiva løsner ved turtall over 6500 rpm) - O-ringa blokk Topp: - Portejobb. Kanskje med større ventiler. - Kam laget på bestilling. Muligens noe sånt som 320 grader, 12,5mm løft og 100 grader i nockvinkel - Billettfreste vippearmer fra VACmotorsport eller Ireland Engineering - Vippearmslåser fra Ireland Engineering Innsugning: - S38 gasspjeld med trakter rett ut fra gasspjelda, med adapterplate Motorstyring: - Lurer på å prøve Gasolin sitt KMS sprut. Eller kanskje det blir MS. Får se ann. Eksos: - Enten kjøpt eller hjemmelaget grenrør - 2x2,5" eksos Gir og clutch: - Sachs 765 trykkplate med 4-puk sinter lamell - Getrag kassa på bildene under eller M5 kasse fra E28 M5 Her har dere noen bilder av motoren komplett, klar for demontering Getrag kassa: Står 262 på den. Er med delt clutch-hus. Trodde de bare kom i fire trinns, foruten 262 CR som kom i E30 M3. Lest meg til at 86 535 skal ha 260 kasse, så er litt rart det her. Noen som kan si meg hva kassa mi heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Skal du ha en så kvass kam? må jo ligge å presse bilen no grusomt på turtall hele tiden da for og få noe spessiell effekt..mister jo godt me bunndrag også,men kommer godt når den kommer tenker jeg:D Motoren bygges for høy toppeffekt. Kommer nok til å få skikkelig racemotor karakteristikk. Motor med lite bunndrag som må ligge på høyt turtall for å virke er jeg vant med, og jeg liker det Spent på å se hvordan den greier turtallet. Har nok lett for å bli svingninger i en så lang veiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå