Gå til innhold

M30 3,5l sugis / Update 20/5


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Du merker fort på en S38 at den er veldig kjørbar. Den er jo langt fra maks trimma. Får se hva motoren benker. Synsing er det bare tull å drive med

Ingen som kjefter her.. Og jeg skjønner det er morro å trimme..

Men la oss si at du klarer å få 286hk eller mere ut av den da.. Om du klarer det, så har du en aggresiv motor som kun går bra på høye turtall, går ujevnt på tomgang, og har null bunndrag pga syk kam.. Er det egentlig så morro?

Jeg har det mer morro nå med M3 motor i E30, enn jeg hadde med E28 med 500hk/750nm.. Grunnen? kjørbarhet og holdbarhet..

Men som sagt, ingen som stopper deg.. er bare stilt spørsmål om hensikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, alle skal da få ha sin mening. Poenget er at det tar lang tid å spare 30.000 for å kjøpe en S-motor. Da er det mye greiere å ha en motor som jeg kan kjøpe deler til når penga er der.

Men det er klart, om noen har en S38 og selge billig så bare si fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delekostnadene til et slikt bygg vil vel egentlig gjøre innkjøpsprisen på en S38 nærmest ubetydelig? Og hva får du for en trimma M30 når den evt. skal selges? Neppe mer enn prisen for en standard S38, mens en trimma S38 bør ha potensiale til en god del høyere pris. Bare mine tanker..

Skal uansett ikke mase mer om dette, og håper du legger ut oppdateringer etter som prosjektet går. Moro å følge med samme hvilken motor du ender opp med. Har to stk M30B34/35 liggende selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delekostnadene til et slikt bygg vil vel egentlig gjøre innkjøpsprisen på en S38 nærmest ubetydelig? Og hva får du for en trimma M30 når den evt. skal selges? Neppe mer enn prisen for en standard S38, mens en trimma S38 bør ha potensiale til en god del høyere pris. Bare mine tanker..

Skal uansett ikke mase mer om dette, og håper du legger ut oppdateringer etter som prosjektet går. Moro å følge med samme hvilken motor du ender opp med. Har to stk M30B34/35 liggende selv. :)

Er helt enig i at det er mer lønnbart å kjøpe en S38, enn å grisetrimme en M30 og åpna +- samme effekt, men sjekk priser på trimdeler til S38. Kamaksler og annen toppinnmat. Ting koster der i gården. Sier ikke at det er gratis til M30 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt sikkert rett i. Har jo hatt noen BMWer nå, og syns egentlig BMW-deler har vært rimelig, men det er et helt annet prisnivå på deler til M-biler.. 900,- bare i plugger.. :roll:

... til M30B35 får du NGK til 35,-/stk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt. M30B35 motorene er ganske friske fra før av, så om man klarer å tyne dette bedre er det bare morro. :)

Kjøper man seg en M motor eller S så koster det raskt en god del mer, men billig blir det nok ikke det ferdig resultatet av M30 motoren heller.

Det er vel ikke vits å daue med penga på seg vel? he he 8)

Følger med på prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes gutten skal få bygge hva han vil uten noen andre skal henge seg oppi hva han bygger.. men hvis du tenker det økonomiske så får du dratt mer hester av m3 motoren for mindre penger men kjøpet av motoren kommer på 30000 uten girkasse og den motoren lars har kjøpt koster 4500 med girkasse du kommer langt på 27000 mer en 286 hester for å si det sånn.. så da kan du si at han får mer motor for mindre penger.. det var min utblåsning for dagen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere burde la ham bygge sitt prosjekt og komme med konstruktiv kritikk eller rett og slett bare komentarer til hvordan han kan gjøre det med prosjektet som allerede er fremfor å be ham om å bytte motor..

Slike ting er lite motiverende og fører til at folk gir opp sine prosjekter mye enklere.

Jeg er selv i en situasjon der hvor man må tenke nøye gjennom hva man skal bruke pengene sine på og er ikke intressert i å kjøpe deler bare for det inntrykkede merket sin skyld, men for den fungerende delen sin skyld. (som kanskje er nesten like bra som "orginaldelen" bare mindre kjent på markedet)

Syns trådstarter skal stå på jeg, dette kan bli moro :wink:

På tross av at S38 er bedre

På tross av at S38 er dyrere

På tross av at S38 har 24v

På tross av at S38 har lengre turtallsregister osv..

Men støtter ikke økonomien opp, så tar man det man har, og imponerer med det isteden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Nå må dere ikke tro at jeg bytter motor bare fordi noen av dere synes jeg skal gjøre det. Hadde jeg villet hatt en S38, hadde jeg spart og kjøpt det, men i og med at jeg har en M30 i garasjen, så er det en mulighet for at det er motoren jeg vil ha.

Tror en stor turtallsvillig sekser gjør seg i en E30 med mørbanka torpedovegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...