Gå til innhold

Vannet forsvinner !

Daniel84
 Share

Anbefalte innlegg

Hei...Har kjøpt meg en bmw 320i 1985 mod for en liten stund siden !

Kjøpte den med gåen topp pakkning...Fikk plana toppen og kjøpt ny topp pakkning osv....monterte ihop alt sammen å satte selvfølgelig register reima feil og raserte ventiler og ventil løftere! :evil:

Kjøpte meg deretter en 323i og tok toppen fra den og plana den også og kjøpte ny topp pakning og monterte da ihop alt sammen rett ( Inkludert register reima ) fikk starta bilen og skrudde etter strekk boltene ( nye )

og fylte etter med kjøleveske og bytta oljefilter og olje 2 ganger !det henger framdeles mye hvit guffe i motorern etter at topp pakninga var gåen når jeg kjøpte den..og det henger også my guffe gjenn i kjøle systemet etter det...men nå starter bilen og går fint å alt vikrer greit !

MEN...det forsvinner ca 0.25 ltr vann etter NESTEN hver gang jeg kjører med den men når den står og går på tomgang er alt greit...har ikke kjørt mye med bilen...men frykter at noe er veldig galt etter som at jeg må fylle på litt vann noen ganger ! Har ikke lufta kjølesystemet osv...TOPPEN er ikke sprukket sa han som slipa toppen til meg...Så nå er jeg mektig lei av den jævla bilen og håper på noen tipps/hjelp fra noen her inne ! hadde ikke trodd jeg skulle skru så utroli mye på bilen den gangen jeg kjøpte den !

Takker for svar ! Mvh hilsen DRITT lei bmw kjører ? :?:

bmwiw7.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som du har vert litt uheldig her ja :( men har du sjekka vannpumpa? kanskje den er veldig tett ?

en fordel er å stå i en oppoverbakke.. la motoren stå på tombang.. å luft kjølesystemet... :) ellers vil bilen din komme til å bruke vann om det er mye luft i systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sjekka vannpompa...og har lufta i dag ! men synes ikke det ble noe bedre !Frykter at topp pakninga er gåen jeg ! Men det er rart om det er det for at det ryker heller ikke hvitt !Skjønner ingenting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vann tanken din helt tett at ikke han slipper ut luft/damp?. vist den gjør det så går det vann veldi fort også. til me så lekt det rundt der vann stand føleren sto da bruk den vann men ikke så masse som din.

Sjekk olja din om det har kommet vann i den.

du må bare sjekk over alt om det kommer damp noen plasser når motoren er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har gjort ettellerannet feil når du monterte topp-pakningen? Hvis du har luftet skikkelig godt, skjekket ALLE slanger, samt vannpunpe og radiator, og ikke det er noe lekk der, kan det jo være at det lekker i varmeregisteret ditt.. eller at blokka er sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. trudde du hadde mekka selv.. da må vi regne med at alt er i orden med toppen.

Det kommer ann på hvor det lekker i varmeregisteret.. er det i selve registeret, vil det nok dugge ja.. men det kan være det lekker i rørene inn til registeret.. de o-ringene som sitter der er et svakt punkt..

Og da vil det ikke dugge på ruten sånn uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki ! Men skjønner heller lite av dette nå jeg...har sjekka det som er og sjekke ! frykter at topp pakninga er gåen...så nå er jeg dritt lei hele bilen...selger den om jeg ikker kommer over en rimelig 325i motor til bilen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...