bjolav Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Hei Jeg har sett innpå denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8937 Men jeg får ikke det til å virke. Vel har jeg brukt kabelsko istedet for strømtyv, men det skulle da ikke ha noe og si? Det som skjer er følgende. Når alt er koblet rett har jeg strøm i alle ledninger men når jeg kobler den grå/røde med den gule/lilla så blir strømmen borte i den grå/røde og dermed lyser det ikke noen veier. Men om jeg kobler fra grå/rød og gul/lilla og skrur av og på hovedlysa, så har jeg strøm i den grå/røde igjen. Helt til jeg kobler den sammen med gul/lilla. Æ bi småraaaaaaaarrrrrghh!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Ingen elektriske genier der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Eg kan lesa litt grundigare i kveld(viss du ikkje har fått hjelp til da) Har ikkje tid no. Når du prater om strøm, meiner du sikkert spenning (12v) Og 2 ledninger med spenning skal ikkje kobles sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Har du klipt av gul/lilla og isolert denne. (skal ikkje brukast!) Den korte enden av gul/lilla skal kobles med grå/røde ledningen. Har du koblet feil? Dette skal vel væra enkelt å få til??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 Hei!! Endelig en som vet!!! men: Eg kan lesa litt grundigare i kveld(viss du ikkje har fått hjelp til da)Har ikkje tid no. Når du prater om strøm, meiner du sikkert spenning (12v) Og 2 ledninger med spenning skal ikkje kobles sammen Men hvorfor går det ikke en sikring da? Det kommer dog en liten gnist om jeg kobler dem sammen etter å ha skrudd på bryterne men så blir strømmen bare borte... og ingen sikringer ryker?!? Har du klipt av gul/lilla og isolert denne. (skal ikkje brukast!)Den korte enden av gul/lilla skal kobles med grå/røde ledningen. Har du koblet feil? Dette skal vel væra enkelt å få til??? Skal den grå/røde kuttes? Isåfall har æ gjort feil, for æ strippa en del av den og dytta den inn i en kabelsko. Den gule/lilla har æ klipt og satt kabelsko på og koblet sammen med grå/rød men det skjer ikke anna enn at strømmen blir borte. har bare parklys med den koblinga. har dog ikke isolert den gule/lilla som i pakka inn i tape, satte på kabelsko på den og i tilfelle det ikke gikk bra (heldigvis, førr d gjorde ikke det!!) men den va ikke i kontakt me nokka anna enn luft. Skjønne like lite her.... Men foresten - e det gul/lilla fra bryter eller fra motorrommet æ skal koble inn på grå/rød? æ har kobla den fra bryter. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2007 Bumpedibump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Kunne jo spurt meg igjen Bjolav Korrekt: klippe den gul/lilla og koble enden som kommer fra kontakten sammen med grå/rød. Det som skjer her er at du vil ha en styrestrøm ut på kontakten også i park. Og den leverer den grå/røde fordi den gir lys i kontakten også på park. Ved å koble fra den gul/lilla som gir styrestrøm bare på kjørelys vil du da istedet få mulighet til å benytte tåke sammen med parklys og kjørelys. Vil det ikke bli lys da er det releet ditt som må byttes.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2007 Kunne jo spurt meg igjen Bjolav Hehe... tenkte på det, siden su e en slags Guru, men vil helst ikke mase førr mye =) Men håpet sefli at du så denne tråden! Jeg har klipt gul/lilla og kobla den sammen med grå/rød men strømmen blir bare borte i den grå/røde når jeg gjør det. Det er strøm i den hvis den er koblet fra, men hvis jeg kobler den sammen med gul/lilla kommer det en bitteliten gnist og så bi strømmen borte. men om jeg så kobler dem fra hverandre igjen og srur av og på hovedlysene så er det plutselig strøm i den grå/røde igjen. Helt til jeg kobler dem sammen igjen da gnistre det og.... ja du vet... Sku tru det satt en liten jævel fra en viss statlig etat inni der og kortslutta det førr mæ sånn at dem skulle ha grunn til å stoppe mæ.... Kan det være fordi æ ikke har kjørelys? Den e importert serru. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2007 Kunne jo spurt meg igjen Bjolav Æ får ta en 'Harrytur' til Svinesund. Snart et år sia æ va der sist. Memindre dem har flytta Halden siden da hadde æ ikke hefta å tatt en 'pit-stop' der for litt assistanse. Faen så kjipt å ha montert de pene lysa, men ikke kunne bruke dem lovlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Fordi den grå/røde bringer spenning fra potensiometeret må jeg spørre om du har stilt opp lysstyrken på instrpanel... er den stilt ned vil det ikke gi nok spenning til å fungere... Aldri koble ledninger med strømmen på Helst ikke ha noe gnisting i hele tatt. Og du har rette tåkelysbryteren? Guru, og guru fru blom.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2007 Potensiometeret.... Kjært barn har mange navn. Kaller den retostat, jeg. Men fra spøk til revolver - ja, den er på full pupp. har og prøvd å skru den av og på (opp og ned) uten at det hjelper. Kobla det som anvist før jeg prøvde det, sefli, men da det ikke fungerte måtte jeg je se hva som skjedde (eller hva som ikke skjedde) når jeg koblet ting sammen. Rett bryter? Er det mange? Har den tre-trinns. Han ene på GS i Osle bestilte den for meg da jeg kjøpte lampene. Og ja - du må være en slags Guru. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Opplecde det samme med et rele som ikke var helt 100. Prøve å bytte det da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2007 Æ får prøve det og... Tenkte å dra innom en plass å kjøpe et orginalt et. Kjøpte mitt på (biltema). Men det bi ikke før ferien e over!! Skal si fra ka æ finn ut. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 prøv med nytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå