Gå til innhold

Sprikker i stempler

Odlaen
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vert borti at det har kommet sprikker i stempler etter overrusing av motor? generelt sett, er dette noe som skjer hyppig?

skal det ikke en del til for å få til det? bare lurer siden noen forståsegpåer har sagt dette til meg, å faen nå begynte jeg å gruble å tenke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved tenningsbank kan det oppstå noe som sikkert noen synes ser ut som sprekker. Bensin ligger å antenner oppå stempeltoppen, og brenner sakte men sikkert hull. Ser mange små "hull" på stempeltoppen. Kan få tenningsbank ved masse turtall og tenning som ikke henger med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved tenningsbank kan det oppstå noe som sikkert noen synes ser ut som sprekker. Bensin ligger å antenner oppå stempeltoppen, og brenner sakte men sikkert hull. Ser mange små "hull" på stempeltoppen. Kan få tenningsbank ved masse turtall og tenning som ikke henger med

takk skal du ha. i mitt tilfelle kjørte jeg kun 2 km etter jeg overrusa bilen. har hatt full overhaling av topp/div motor deler nå, å så begynner det å svirre rykter om at det også kunne vere sprikker/hull i stempel. Hva er sannsynligheten for det i mitt tilfelle mon tro?

har ikke montert noen ting på motor ennå så..

er monteringa av topp å nye deler igjen nå kan man si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesifiser overrusing. Hva skjedde?

Har du problemer med motoren altså?

har fortalt om dette i tidligere innlegg men kan gjøre det kort. heh.

Bomgiring fra 3 til 2. skulle opp i 4. Dro den nesten ut til sperra.

Hadde ikke problem med å kjøre etter på. Kun når den stod på tomgang.

Hørtes ut som en gammel båt.

Alle eksosventilene ble skiftet til nye å innsugsventilene ble slipt.

toppen ble også plant av noen få tiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre motoren til turtallsperre er ikke farlig, men er mulig den ble dratt langt over dersom du bomgira. Vet ikke hvor kjapp du var med å se på turtelleren.

Er ikke toppen montert enda, så er det bare å se på stempeltoppa om alt ser ok ut. At ingen ventiler har løsna og slått til de osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre motoren til turtallsperre er ikke farlig, men er mulig den ble dratt langt over dersom du bomgira. Vet ikke hvor kjapp du var med å se på turtelleren.

Er ikke toppen montert enda, så er det bare å se på stempeltoppa om alt ser ok ut. At ingen ventiler har løsna og slått til de osv.

litt sår var det på det ene stempelet, akkuratt i setet visst du skjønner. En liten kvass kant der etter at en ventil sikkert har tatt uti. Men dette er blitt pussa å behandla. skal skjekke stempel for små hull etc.

Tusen takk for hjelpen. Fint med litt definisjoner på ting å tang som blir sagt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger.

Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. :) Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...