Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Er det noen som har vert borti at det har kommet sprikker i stempler etter overrusing av motor? generelt sett, er dette noe som skjer hyppig? skal det ikke en del til for å få til det? bare lurer siden noen forståsegpåer har sagt dette til meg, å faen nå begynte jeg å gruble å tenke!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Vil jeg tro varierer veldig på motortype til motortype og ikke minst biltype til biltype.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Vil jeg tro varierer veldig på motortype til motortype og ikke minst biltype til biltype.. generellt sett tenkte jeg da... *M42* visst noen har vert utfor akkuratt dette på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Ved tenningsbank kan det oppstå noe som sikkert noen synes ser ut som sprekker. Bensin ligger å antenner oppå stempeltoppen, og brenner sakte men sikkert hull. Ser mange små "hull" på stempeltoppen. Kan få tenningsbank ved masse turtall og tenning som ikke henger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Ved tenningsbank kan det oppstå noe som sikkert noen synes ser ut som sprekker. Bensin ligger å antenner oppå stempeltoppen, og brenner sakte men sikkert hull. Ser mange små "hull" på stempeltoppen. Kan få tenningsbank ved masse turtall og tenning som ikke henger med takk skal du ha. i mitt tilfelle kjørte jeg kun 2 km etter jeg overrusa bilen. har hatt full overhaling av topp/div motor deler nå, å så begynner det å svirre rykter om at det også kunne vere sprikker/hull i stempel. Hva er sannsynligheten for det i mitt tilfelle mon tro? har ikke montert noen ting på motor ennå så.. er monteringa av topp å nye deler igjen nå kan man si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Spesifiser overrusing. Hva skjedde? Har du problemer med motoren altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Spesifiser overrusing. Hva skjedde?Har du problemer med motoren altså? har fortalt om dette i tidligere innlegg men kan gjøre det kort. heh. Bomgiring fra 3 til 2. skulle opp i 4. Dro den nesten ut til sperra. Hadde ikke problem med å kjøre etter på. Kun når den stod på tomgang. Hørtes ut som en gammel båt. Alle eksosventilene ble skiftet til nye å innsugsventilene ble slipt. toppen ble også plant av noen få tiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Å kjøre motoren til turtallsperre er ikke farlig, men er mulig den ble dratt langt over dersom du bomgira. Vet ikke hvor kjapp du var med å se på turtelleren. Er ikke toppen montert enda, så er det bare å se på stempeltoppa om alt ser ok ut. At ingen ventiler har løsna og slått til de osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Å kjøre motoren til turtallsperre er ikke farlig, men er mulig den ble dratt langt over dersom du bomgira. Vet ikke hvor kjapp du var med å se på turtelleren. Er ikke toppen montert enda, så er det bare å se på stempeltoppa om alt ser ok ut. At ingen ventiler har løsna og slått til de osv. litt sår var det på det ene stempelet, akkuratt i setet visst du skjønner. En liten kvass kant der etter at en ventil sikkert har tatt uti. Men dette er blitt pussa å behandla. skal skjekke stempel for små hull etc. Tusen takk for hjelpen. Fint med litt definisjoner på ting å tang som blir sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Kan jo være du har fått gjort en råde skakk da. At det har butta skikkelig. Vanskelig å si uten å demontere bunndelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Kan jo være du har fått gjort en råde skakk da. At det har butta skikkelig. Vanskelig å si uten å demontere bunndelen satser på at det ikke har skjedd? plis..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Kan ikke vite det dessverre. Spørs hvor jævlig det butta. Mange som har ryki regreimer, og overhalt toppen og kjørt igjen etterpå, så jeg tipper det har gått bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Kan ikke vite det dessverre. Spørs hvor jævlig det butta jepp.. symtom på skjeve råder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Prøv å drei motoren rundt på veiva, og kjenn om alt går lett og leidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger. Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå