Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det sikkert ikke er rett forum å diskutere i da men lurte på om det er noen her som har eid en eller annen Honda Type R..

Enten Civic, Integra eller Accord...

Kunne tenkt meg å visst litt om forskjellene på spesielt Civic og Integra..

Spesielt ute etter Civic fra 2002 og Integra rundt 99-00.

Noen som har prøvd Integra med den 1.8 liters Vtec motoren på 190 hk?

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har en kompis som hadde en 98 civic 1.8Vti. Den har samme motoren som i Integra, men er nedtrimmet for å passe civicen bedre. yter 169Hk. Morsom bil. Men rett før jul greide jeg å selge han en 2002 S2000 isteden. Det er morsom motor det!!

Men, for å få mest detaljer omkring disse motorene så er det nok bedre å spørre på club-honda.org (tror jeg det var) Det er nok av hondafantaster i Norge, så noen av de gutta i hondaklubben har nok alle de svarene du ønsker.

Skrevet

BMW vet i alle fall i hvilken ende driften skal være. Ikke kan jeg forstå at noen savner små opptrimmede fisemotorer heller, mye mer drag når motoren også har litt volum. Nei takker meg til BMW. Min sønn kjører mye en Civic VTI med 165 hk(kompisen sin), han sier min Z3 er mye raskere og mye morsommere å kjøre. Personlig ville jeg ALDRI hatt en motor som S2000 i min bil, jeg vil kjenne draget FØR 5-6000 omdr. En motor skal føles kvikk i hverdagen også.

P.S : Girkassen gikk til helvete på Honda Civicen, bare i tilfelle noen skulle tro at en slik japse er helt uten problemer.

Skrevet
Synd ikke BMW kan lage skikkelig motorer allah motorene i Type R bilene... :?

Nå har ikke du prøvd en S-motor da. Det er jo mye likt med de motorene. Turtallsmotorer begge to og v-tech/vanos. Du får prøve min den 18. :wink:

Skrevet
Synd ikke BMW kan lage skikkelig motorer allah motorene i Type R bilene... :?

Nå har ikke du prøvd en S-motor da. Det er jo mye likt med de motorene. Turtallsmotorer begge to og v-tech/vanos. Du får prøve min den 18. :wink:

Jeg har prøvd S :D

Men: Jeg og Kjell Z3 har jo kranglet om dette før, men motoren i S2000 er et smykke. Ikke dermed sagt at jeg ville hatt den motoren i en hverdagsbil, men i f.eks en lettet E30 ville den ha passet glimrende. Men så er jo jeg av typen som liker turtallshysteri mye bedre en seigdrag og dreiemoment og da.. Den lette vesle fireren der koblet opp mot 1000Kg E30 hadde blitt en særs hard nøtt å knekke på de fleste baner her omkring. Åsså kunne man jo hatt en 540i til å trekke den til og fra banene med 8)

Skrevet

Jeg har hatt 1998 Integra Type-r, 2001 Accord Type-r og 2000 S2000.Både S2000 og Accord har ok bunndrag. Integra har ikke bunndrag i hele tatt, men den er hysterisk morsom. Felles for alle tre er sinnsyke kjøreegenskaper.

Skrevet
Personlig ville jeg ALDRI hatt en motor som S2000 i min bil, jeg vil kjenne draget FØR 5-6000 omdr.

Du begynner nok bli gammel Kjell. :twisted::lol:

Du får prøve min den 18.

Den der tøysemotoren der? Den er jo en vits i forhold til M42!! :twisted:

Skrevet

"Du begynner nok bli gammel Kjell. "

Tja, kanskje det, men har alltid vært gammel på det punktet der. Jeg syns BMW motorene er akkurat passe for meg.

Og bunndrag i S2000 ? Nå har ikke jeg kjørt den, men etter det jeg har lest er det dårlige greier. Spørs selvsagt hva du sammenligner med. Jeg sammenligner med en BMW motor med tilnærmet samme hk, f.eks en 3 liter, og bunndraget er nok helt uten sammenligning. Noen vil kanskje si at det er urettferdig å sammenligne med en 3 liter, men det er det ikke. Hvis jeg skal kjøpe en bil bestemmer jeg meg for at den bilen bør ha rundt 230-250 hk, da spør jeg meg selv : vil jeg ha de hk ut av en 2 liter eller 3 liter, og mitt svar er helt klart fra en 3 liter.

Skrevet

Men bunndrag er jo bare tullball. På bane ligger man på høyt turtall hele tiden og på veien er det samme f her i landet, er sjelden mangelen på bunndrag som gjør at det går tregt. :wink:

Skrevet

Har kjørt Accord Type R. Fantastisk bil og motor. Også kjørt NSX endel. Det er helt RÅTT!

Honda er i hvertfall meget driftsikkre biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...