Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva foringen heter som på en måte sitter i kanalen bak (under døren).

Har noen ille bankelyder, og når vi jekket den opp så kjente man at det var veldig mye slakk der.

Nå er jeg ille lite teknisk, og ille dårlig å forklare, men om noen skjønner hva jeg mener så skrik ut å gjerne vis meg hvor jeg finner den på feks http://nettbutikk.gsbildeler.no/

Noen som vet om det er mye arbeid å bytte dette? Gjør man det selv eller krever det spesialverktøy?

Skrevet

Takk for tips! Skal se om jeg får kjøpt dette i morgen, for å være sikker på at jeg får rett så limer jeg inn ett bilde som viser hvor denne foringen er festet:

foring.jpg

Altså når du tar hånden opp under kanalen så kjenner man den, navn og nummer til i morgen så blir jeg veldig glad :)

Skrevet

Dette er vel yttre bærearmsforinger... Varenr på schmiedmann.no er 33-31-1-090-946. Her er link: http://norway.schmiedmann.com/DisplayPr ... 2fforinger

Pass på at du kan få ny type (som kom med e46).. Denne er veldig ulig og har et slags aluminiumsbeslag utvendig på foringen. Om du får denne skal du høgge ut den aluforingen i selve bærearmen, og deretter trykke inn den nye.. Krever endel arbeid og "brutal force". Presse er lurt. Ellers går det med mange banneord, en sterk biceps og ei skrutvinge med litt modifisert verktøy til også...

Og ja.. Det er denne... Har bytta den og det var endel mye om og men siden jeg fikk den nye litt mer holdbare typen.. Alt i alt burde du bytte til powerflex foringer.. Disse holder lengre og er betydelig enklere å sette inn..

Lykke til..

Mvh Kev

Skrevet

Mange takk for supert svar Teddysen :) Jeg får revurdere litt hva jeg kjøper kanskje, men da vet jeg ivertfall hva jeg skal gå for :)

Skrevet

Dette er bakre traversforing.. For det første er denne lengre bak, noe som tilsier at du må litt lenger bak enn kanalen.. (omtrent litt foran ovenfor stabstag sitter denne.. Så det vil si bakre del av dekket.)

Og de der får du neppe tak i med å ta under kanalen og stikke hånda oppi.. =) Hvis du ikke har en kembolang arm da.. :)

Når det kommer til traversforinger er dette jævli viktig å sjekke.. Om disse blir slitt får ofte traversen og kardangen lov til å bevege seg mer fritt. dette fører til en skade som blir beskrevet som "noe som VIL skje før eller siden, raskere ved høy slitasje" Det har en tendens til å bli karosseribrudd ovenfor disse foringene.. Designet på delen som er lagd for å skru traversen fast i, virker som en vektarm, og sliter ut karosseriet... Får du tretthetsbrudd er det gjort.. Derfor anbefales det å sveise oppi forsterkninger, (kan fåes kjøpt både originalt som m3 forsterkninger, eller på turner motorsport), som sprer belastningen over ett større punkt, også blir det tykkere stål ved det svake punktet... Absolutt en ting å tenke på..

Når det kommer til foringen: Det er "min" om den sitter i kanalen..

Bare for å spesifosere ser de nye foringene ut som disse: http://norway.schmiedmann.com/DisplayPr ... 2fforinger ... Men disse foringene er for bærearm FORAN...

Skrevet

et tips! kjøp bolt i tillegg! evt feste også, det måtte jeg gjør! sitter å venter på feste og bolt fra GS, kjøpte bare foring i første omgang! men så skal det nevnes at det var ekstremt slitt meg meg da!

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...