Gå til innhold

Bilen min lekker kjølevann, men ikke allikevel :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Jeg overøser folk med problemene bilen min har nå, men det får bare være. Jeg får mark av å gå og lure på alt dette her :)

Det har seg slik at her om dagen var jeg i Elverum, parkerte så flott i parkeringshuset under kjøpesenteret der og gikk inn.

Når jeg kom ut igjen var det vann rundt og under bilen min, og når jeg slo på tenninga lyste det på KÜHLWASSER i check controlpanelet.

Jeg fylte på kjølevæske og det har ikke runnet ut en dråpe siden.

Hva har skjedd? Hvorfor?

En lekkasje tetter seg ikke akkurat selv....? :?

Det er ikke selvsnurpende slanger jeg har, tror jeg.

Skrevet

Det samme har hendt meg, men det var mens jeg var ute og kjørte.. kom iskald luft bare.. så stoppet og sjekket hva det var, og ingen kjølevann.. Og har ikke mistet en dråpe etter det.. hehe

Så henger meg på den her :)

Skrevet

Hadde kjølevæskelekasje på min, sånn av og til. Kjørte trykk på kjølesytemet. Lekasjen var i pakkninga rundt vannpumpa. Den lakk ikke mye om gangen og det var bare av og til. Men jeg fikk bytta pakkning og har ikke hatt lekasje etterpå.

Skrevet

Ja, det er vannpumpebytte som gjelder da... Min lakk i vinter da det var kaldt, men nå er`n tett som ei potte igjen (Men jeg ser på vannpumpen og spor etter lekkasje der.)

Har`n liggende, men var det med tiden da...

Skrevet

Kan også være lokket til ekspansjonstanken som ikke holder tett. Da vil ikke systemet tåle trykket ved høye temperaturer, og du får en typisk vanndam under overløpsslangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...