Gå til innhold

lekker olje fra topp m20b25. hva er feil? bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop overhalt hele motoren og byttet topp pakning. Er blitt dreiet ned spor og pianotråd er montert. Står for øyeblikket uten turbo da den ble forevist for biltilsyn idag.

Har lagt merke til at det lekker litt olje fra bak kant av toppen, er ikke fra toppdeksel pakningen.

Har aldri kjørt hardt meg turboen på, og ikke over 0,6 bar.

Oljen som lekker ut er helt blank og fin. Hvor kommer det fra?

På bilde nr 3 vises det hvor det lekker, er på den kanten som er dekket med olje midt i bildet:

topp1js3.th.jpg

topp2bd7.th.jpg

topp3wo9.th.jpg

Slapp av, det er IKKE soting på bakruten:) kan se sånn ut..

bilde014xn3.th.jpg

Skrevet

Heisann.. dette er et litt spennende problem. Hadde det samme på en jeg hadde for en stund siden. Byttet topp pakning og regnet med at alt skulle bli bra.. NEIDA.. jeg strammet til "litt" til.. :D da var det i orden. Mye av grunnen til dette er at oljekanalene ligger såpass langt ut på siden..

Mener man får en pakning til denne som er laget spesiellt på grunn av den dritten der...

Lykke til

Skrevet

det var da ikke store lekasjen! skal ikke se bortifra at den forsvinner etter noen timer med kjøring!

Skrevet

Hei, og takker for svar! Har kjørt over 100 mil nå og det lekker fortsatt. jeg regner med at det ikke er noe farlig siden oljen er helt blank og fin..

Stramme til? på strekkboltene mener du?

Skrevet

Jepp.. byttet du de forresten?? Det er bare å dra til litt til å se om det gir seg..

Skrevet

Ble ikke toppen og blokka planet når blokka ble o-ringet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...