Ad|oS Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Noen her som har erfaring med disse dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Mener det er dette fattern satte på E46en.. 225/45-17" tror jeg det er. Sporer noe helt sinnsykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 Kjører på 225/45-17 selv for tiden. I begynnelsen hadde jeg 2,0 bar trykk i dem, og det sporet ekstremt. Økte trykket til 2,5-2,6 bar, og da sporer det mindre. Problemet er bare det at nå, etter å ha kjørt med dem i ca 1,5 mnd er sporet helt vekke på begge kantene, og i midten er det vel kanskje 1-2mm. Skjønner jeg har kjørt med for lite trykk, men de har jo blitt vanvittig fort utslitt! Kjører ikke spesielt fort, og heller ikke veldig hardt. Spinne gjør jeg heller ikke... Er de bare veldig veldig dårlige? (Sliteindeksen er vel 340AAA, noe som egentlig skal være ganske bra) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Hva er det egentlig du vil ha svar på her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 Om det er vanvittig dårlige dekk eller ei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 vel.. fellers for dårlige dekk er at de er veldig billige og heter noe rart.. har prøvd roadstone, nexen, maxxis, hero, hera, aurora og mange andre. Felles er veldig dårlig veigrep på våt vei, støy og/eller dårlig slitesyrke og sporing. Total kostnaden blir gjerne lavere hvis man kjøper ett riktig dekk i forhold til kjørestilen. Merkedekk kan derfor også oppfattes som ræva hvis de ikke passer til bil/kjørestil. Hadde f.eks Conti sport på Passaten, men de var forferdelige på Audien (det samme var pirelli og bridgestone). Men Dunlop MÅ være det mest dritene merke-dekket, har aldri fungert på noen av bilene mine. Toyo derimot.. :kosepå: Funker på Transporter, Audi A6, BMW 5 og punto (eller alle jeg har prøvd de på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 Vel, var hos en forhandler og de mener dette er det beste dekket de har. De markedsfører Pirelli, Continental, Toyo og flere. Disse dekkene er jo ikke en gang dyrest, så nesten rart de anbefaler dem hvis de ikke mener de faktisk er gode. Menmen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Hehe.. jo det skal jeg fortelle deg. Dekkningsgrad! De tjener MYE mer på disse merkene fordi det gjerne er èn kjede som selger disse og prispresset blir mye lavere. OG du kommer igjen til neste år for å kjøpe nye dekk. F.eks så og si ingen butikker tjener noe på Grandiosa til 25 kr. Selger de derimot en grandama eller no til 19.90 tjener de bortmot 12-15 kr. Derfor anbefaler de deg slike merker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 Hehe, var inne på tanken... Men tror nok jeg kjøper Toyo eller noe sånn neste gang (så snart som mulig). Var ute å kjørte en tur i dag, og det var skummelt! Vannplaning i 40km/t med nesten ikke noe vann på veien. Liker ikke sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 Vel, var hos en forhandler og de mener dette er det beste dekket de har. De markedsfører Pirelli, Continental, Toyo og flere. Disse dekkene er jo ikke en gang dyrest, så nesten rart de anbefaler dem hvis de ikke mener de faktisk er gode. Menmen... Var det CIS eller hva de heter (på Forus) du kjøpte de av? Tror det var der fattern kjøpte sine. Var vel skikkelige billigdekk? Uansett er nok PIIIPower inne på noe, for det er helt åpenbart at de møkkadekkene ikke er det beste de har. Det kan godt tenkes de importerer Roadstone selv, og tjener i søkk og kav på de sammenlignet med Conti ol. som de trolig kjøper av importøren i Norge. Slike sjapper ville jeg styrt unna, for de MÅ være klar over at dette er drittdekk, og kommer dermed med ren løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2007 Er der ja... Men funnet ut at den enorme slitasjen kan komme av veldig stor "toe-in" på bakdekkene. Skal inn til en 4-hjulskontroll, så ser om det blir bedre med neste sett dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå