Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget her omdagen at bakdekkene mine står skrått innover! Jeg har lite peiling på bil teknisk men dette må jo være helt feil.. Det sliter også sinnsykt på gummi'n og det uler veldig bak da jeg kjører. Men det som er rart er at dette gjelder bare sommerdekkene mine. Sliter ikke, eller ser skjevt ut på vinterdekkene. Har ingen problemer forann, på sommerdekk eller vinterdekk.

Noen tips til hva som kan ha skjedd/være galt? Det er altså på begge sider bak men litt verre på høyre siden.

11052007vr3.jpg

Skrevet

Takk for svar :)

Det sitter m3 fjærer på den, så da er den vel litt lavere enn orginalt ja. Har noen en forklaring på hvorfor det er sånn bare på sommerfelgene da? Og hva heter disse stagene jeg kan montere for å få den rett igjen? Sliter helt sinnsykt med gummi sånn det er nå. Kjøpte nye bakdekk i høst. Nå må jeg ha nye igjen.. :P

Skrevet

hvor store felger har du? kan være at vinterfelgene har såpass mye gummi at den blir heva litt og at det retter seg litt opp. sliti ut siden i høst? da hadde jeg kjøpt noe som heter "camberkit" som skal rette det opp.

Skrevet
hvor store felger har du? kan være at vinterfelgene har såpass mye gummi at den blir heva litt og at det retter seg litt opp. sliti ut siden i høst? da hadde jeg kjøpt noe som heter "camberkit" som skal rette det opp.

17" felger.. Vinterfelgene er orginale stålfelger.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det er negativ camber han mener.. men at hjulene peker innover. At spisser inn. (er det Toe-in man sier:P)

Jeg har bemerket dette på min bil også, og syntes det ser litt "rart" ut men er slik på alle e36'er jeg har prøvd..

Skrevet
kan være at vinterfelgene har såpass mye gummi at den blir heva litt og at det retter seg litt opp.

omkretsen på hjula skal være det samme da

skal ja, men er de det? vet ikke jeg

Skrevet

De fleste senkede bmw har vel negativ camber på bakhjulene men skal vel være mulig å kjøre mer enn en sesong på dekk for det.

Tror du heller får ta en 4 hjulskontroll så får de nok rettet litt på bakstillingen så det ikke sliter så mye.

Hvis det er mye negativ camber bruker jeg å forandre slitebanen litt på å justere mere toe-inn. Det har funket greit for meg iallfall.

Skrevet

man har samma camber uansett kordan dekk man har. men vises mindre på 195/65-15 dekk i forhold Eks 225/45-17 siden 195dekket er mykere så ville den rette seg litt selv med feste mot vei banen. jo mindre profil du får jo hardere dekk får du å da vill det se ut som du har meir camber.

siden ene hjule har høyere camber så vill jeg tru du har utslitte bærearm foringer bake.

Skrevet

Du bør kjøre opp lufttrykket i dekkene bak. På min E36 , med 18" felger, og senking, så kjørte jeg med 45 psi trykk, å det fungerte helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...