Tore Diesel Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Noen som har vært borti dette før, eller som har en liten ide, om hva som kan være årsaken til dette? Problemet har dukket opp siste uka. Det begynte med at bilen ble litt mer treigstarta, uansett temperatur på motor. Ikke alvorlig treig, men trenger et par sekunder på starteren. (Før har den starta tvert.) I dag merka jeg faktisk at gasresponsen var ganske treig også. Men det er bare til bilen får opp turtallet/farten. Da er det ingen forskjell. Virker bare til å være symptomer ved igangkjøring. Ingen svartrøyk, fusking eller andre nykker. Det første som slår meg er dysene. Håper hvertfall ikke det er noen dyre komponenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Kan det være veiv-/kamakselsensor som er gåen??? Dette må du uansett sjekke ved en diagnose for å finne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 Ja mulig det er noe slikt. Har bestilt time for diagnose i dag, så jeg må vente til onsdag før jeg får inn bilen. Håper litt på at det er noe såpass enkelt som en sensor/føler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jaja, i dag skulle da bilen min inn på merkeverksted for diagnose. Var oppsatt en eller annen gang fra kl 08.00 og utover i dag. Men fikk jeg komme med bilen i dag i det hele tatt da? Nei! De fikk ikke tid likevel. "Men kanskje i morgen i stedet da?" Sa jeg. Svaret var nei, men fredag mente de på at de skulle få det til. Faen! Dette var dråpen, til at jeg skal gå til anskaffelse av eget diagnoseutstyr, koste hva det koste vil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Irriterende å gå og vente slik, så jeg skjønner din frustrasjon godt! Og diagnoseutstyr er slettes ikke dumt å ha selv heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Da fikk jeg tatt diagnose i dag, og det ser ut til at en dyse nærmer seg deffekt, og må byttes. I tillegg må jeg bytte ett rør som går fra eksos og over til egr-ventil, grunnet frieksos. (En anelse eksoslukt i kupeen) Så jeg håper at dysa i kombinasjon med eksoslekkasjen er årsaken til at motoren ikke yter max på lavt turtall. Røret som er deffekt er nr.5 på denne linken: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /21773.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2007 Lit treig her, men har bytta innsprøytningsdyse nr 5, (som var årsaken til tungstart), og rør fra eksos, over til egr-ventil. Så nå er alt ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 Flott å høre at alt er i orden igjen. Hvor mye kom denne reparasjonen på da? Dyre greier eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2007 Dysa var forholdsvis kostbar, ca 3500,- pluss rundt 700,- for røret. Så med jobb, så mener jeg det ble rundt 7300,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå