hlauri Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 hei! jeg skulle skifte olje i dag. allt gikk bra helt til jeg skulle skru inn bollten til bunnpannen igjen... den knakk av og tror den andre delen av den ligger i bunnpannen fortsatt jeg fannt en ny bolt til bundpannen og det ble tett, men er veldig redd for den delen av bolten som fortsatt ligger der inne er d farlig for motoren at den er der, eller blir den bare liggende i ro der inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Det sitter vel igjen litt av bolten i tappeplugg hullet ? ,det er ganske vanlig ,går stort sett lett å skru denne delen ut ved å banke inn en skrutrekker forsiktig og skru ut den løse delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hlauri Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 jeg fikk i en ny bolt... så den kan ikke sitte fast der... tror den må ligge inni der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirauer Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 da har du sikkert skrudd den gamle inn i bunnpanna :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hlauri Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2007 er dette farlig... må jeg demontere hele bunnpanna eller går d bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Better safe than sorry !! Ta deg bryderiet mener nå jeg... Kjiipt om en råde skulle piske opp den resterende biten og låse seg mellom et stempel og råde på vei opp i cylinderen og herje råden i-filler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 et lite tips prøv med en magnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 Holder med ToreBMW på magnet tipset, men hvor fører man inn magneten Tore ? Inn i tappeplugghullet eller noen andre ukjennte hull ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 Synes det virker helt utrolig at du har klart å miste en del av pluggen i motoren, gjennom "Plugghullet" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hlauri Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2007 hmm... en magnet... ja,men som the birg sa, hvor fører jeg den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 hmm... en magnet... ja,men som the birg sa, hvor fører jeg den? på bunnpanna vel Jeg vet ikke hvordan bunnpanna er utformet på din bil, men de fleste som har m60/m62 motor (v8) kjører rundt med en eller to bolter liggende i bunnpanna, uten å vite om det Og det går bra i de aller fleste tilfellene Men som sagt..Better safe then sorry! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 Har ikke pæiling. Men kan det være en mulihet? Fjern nr 15 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 og gå inn der, eller dra en kraftik magnet under panne mot det hullet som blir etter nr 15. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 hadd en m40B18 motor engang jeg og jeg greid å mist en skure fra toppen og nedi bunnpanna..men når jeg løsna bunnpanna så fant jeg en annen skrue pluss den jeg mista så det er mye rart som kan gå.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 oljeskruen på e39 er heldigvis hul innvendig,jeg knakk min men det var enkelt å fjerne delen som satt igjen med en såkalt grisepikk,skjønner ikke hvordan du klarte å få den inn i bunnpanna,kjøp en ny pakning til panna og fjern den fordi oljen sirkulerer under trykk og bolten veier ikke mye.Muligens har du satt inn en kortere skrue som stenger mot delen som fortsatt sitter i gjengene,det er fort gjort å tro at den ligger i panna fordi olja kommer ut av hullet i skruen når den ryker,er sikker på at delen fortatt sitter der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå