325ti Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Bakplate og Hjulbue jobben ble gjort på et lokalt karosseri verksted, så materiell vet jeg dessverre lite om. Knallbra resultat ble det hvertfall Har fått i veiv med nye rammelager, stempel med nye ringer, og råder med nye lager og bolter. Toppen (885) og svinghjul er sendt til planing, og det får jeg tilbake over helga. Girkasse jobben er også godt igang. I dag fortsetter montering av motor. Den "hotpants" greia er noe folka i garasja har fått for seg.. skjønner ikke helt Har vell noe me den gangen du stilte i alt for liten genser og lettere avkledd underliv;) Men dog. blir strøkent dette her ja, jeg skal jo ha samme dørkbehandlinga i bytte not at jeg setter i maskina di i vinter unge mann. deal? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 8, 2008 Forfatter Share Skrevet November 8, 2008 hehehe Blir nok bra ja, bare dumt at alt koster. Målet er å få på toppen så fort som mulig, slik at resten av motor monteringen kan fortsette. Regner med dette blir gjort neste uke Dørk behandlingen skal vi nok få til vettu, og bra skal det bli. Blir nok en knall vinter på oss Bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 21, 2008 Forfatter Share Skrevet November 21, 2008 litt bilder Har fått tilbake topp og svinghjul fra planing. Toppen er montert med ny pakning, bolter, vippearmer, eksentrikere osv Alle tetninger, simringer og pakninger i motor blir byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattroroad Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 update???? strøken slede;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Desember 7, 2008 Share Skrevet Desember 7, 2008 Ser det er lys på lokalet hannes av og til, så det skjer i hvertfall ting Gleder meg til og se det ferdige resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2008 Har ventet mye på deler og styr siste dagene. Toppen er komt på, innsug er på, dyserekke med nye o-ringer, alt av reimer osv. Må vente på litt lønn før ny clutch blir kjøpt, men det kommer seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Dette bli bra gitt artig prosjekt du driver med, sleng ut bilder når det sher ting! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 Har vel gjort det meste som kan gjøres på motor før den senkes nedi, men mangler clutch. Skal bestille ny clutch m/trykkplate, men det blir først til neste lønning. Så da måtte jeg ha noe å gjør i mellomtida. Krenge/stab stag får nye ledd, holdere og 14 mm powerflex foringer Diff blir steamet og lakkert før det skiftes simringer, sensor, pakning og olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Veldig lenge siden oppdatering her nå. Har flyttet og vært mye jobbing, men har gjort en del med bilen likevel (selvfølgelig ikke så mye som ønsket, men litt har det jo blitt) Bilder sier mer enn ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Har fått satt sammen diff med nye tetninger, simringer, føler, foring og Castrol olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Når bakstillinga og tanken var nede bestemte jeg meg for å tectylere hele bilen under. Etter to laange kvelder med stålbørste og diverse verktøy, var den strøken og fri mor smuss under, og heldigvis ikke et eneste rusthull å finne. Først en tynnflytende masse, for å komme til og fylle godt, deretter en tjukk masse for å beskytte mot steinsprut og diverse. Stikkordet er: "helvetes søl" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet November 5, 2009 Forfatter Share Skrevet November 5, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Litt mer bilder.. Nylakkert motorrom med ny matte, klips, varmeskjold osv Planet svinghjul med ny clutch og trykkplate. Klar for montering i bil etter fullstendig overhaling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffa Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Du får si fra heen så ska e ta med elefanten min å hjelpe deg med å montere motoren en kveld. Det e jo så fort gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heen Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Takk doffa, men motoren kom i for nokken måneda siden den. Starta og purra fint Kun lakk som gjenstår, og litt småting da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå