Anderslien Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Jeg har akkurat handlet meg en 1993 modell 540ia Sedan. Tok fly til stavanger og kjørte den hjem. Veldig fin og bra bil. Men har noen få problemer. 1: Jeg syntes bilen er for lav bak. Den er senket 40/40 med dempere og fjærer. Den ligger helt ned til hjulet foran så den er perfekt foran, men bak ligger den litt over hjulet. Derfor vil jeg heve den kanskje 20mm. Det sitter FK fjærer fra GS på den. Går det ann å bestille noen fjærer som ikke senker så mye, eller må jeg bestille sett da? Eller går det muligens å heve den litt uten å bytte fjærer? 2: Ene vinduet bak, går litt skjevt ned, men hvis du holder litt oppå det samtidig som du tar det ned, går det helt fint og rett. Er det noe klips eller noe som må byttes kanskje? 3: Den elektriske solskjermen i bakvinduet, vil ikke gå ned igjen. Hører et klikk når jeg trykket på bryteren, men skjer ikke noe. Er det noe sikring eller noe på denne et sted? Hvor sitter motoren? Takk for svar
Sir Hofstad Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Tror ikke det er noen ide med dobbelt pakning. 400RPM er for lavt. Suselyd hvor? Nivåregulering på dempere?
Anderslien Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Skrevet Mai 13, 2007 Tror ikke det er noen ide med dobbelt pakning.400RPM er for lavt. Suselyd hvor? Nivåregulering på dempere? Han var ikke helt sikker det var dobbelt pakning. Men han hadde hørt med en mekaniker, og han sa at den suselyden kunne komme av det hvis han hadde slurva og ikke tatt vekk den gamle pakningen og satt på den nye i tillegg. Høres ut som suselyden kommer fra girkassa, men ikke sikkert. Kommer i det området hvertfall. Ikke nivåregulering på den...
Anderslien Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Skrevet Mai 13, 2007 Kasse har du på den? Er den originale kassa. Tror det er ZF5HP30 den heter. Har noen sånne plastikkuler inni seg, som bør byttes på 150-200.000. Denne har gått 197.000km nå, og de er ikke byttet. Kanskje de som lager den lyden? Men har hørt at tegnet på om de var dårlige var at den gikk litt i revers når den står i fri og sånt, men det gjør jo ikke denne. Og den girer veldig fint og bra.
Sir Hofstad Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Får du ikke identifisert hvor susing kommer fra ved å lytte?
Anderslien Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Skrevet Mai 13, 2007 Får du ikke identifisert hvor susing kommer fra ved å lytte? Problemet er at susingen kun kommer når du drar på i første og muligens andre gir. Ikke når du står og ruser litt i park. Så er litt vanskelig å lytte og sånt i fart, men jeg kan se litt på det i morgen da.
FlyBoy Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 4. Det med vinduet må du av med dør trekket på det vinduet med problemet. Vinduet ligger i en skinne og festet med klips. Enten må du bytte disse klipsene, eller så kan det være så enkelt at det holder med å stramme noen bolter... Det jeg mener med det, er at det er et støtte stang festet mot skinnen, som kan ha løsnet litt i mutteren. Altså at du rett å slett må justere den til rett posisjon og stramme skruen. Det var dette som var problemet med et vindu jeg hadde, med samme symptomene som du beskriver. Håper dette var til hjelp
Mons1 Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 Er du sikker du har ZF5HP30? Dette er iallefall kassen som står på 750i og er sterkere. Plastkuler er noe som mange som har fått problemer med og symptomene er at gearingen ikke går slik det skal. Noen får kassen låst i 3-gear og f.eks revers funker ikke. Tror dette er nødprogram. Plastkulene er faktisk enkelt å bytte og er du tøff, så kan du jo gjøre dette selv. Kulene og pakningen er ikke dyr. Oppskriften finnes på internett, men tommelfingerregelen er; Ikke rør det som fungerer! RS Kasse har du på den? Er den originale kassa. Tror det er ZF5HP30 den heter. Har noen sånne plastikkuler inni seg, som bør byttes på 150-200.000. Denne har gått 197.000km nå, og de er ikke byttet. Kanskje de som lager den lyden? Men har hørt at tegnet på om de var dårlige var at den gikk litt i revers når den står i fri og sånt, men det gjør jo ikke denne. Og den girer veldig fint og bra.
Anderslien Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Skrevet Mai 14, 2007 Stig81: Ja, men da skal jeg se på det litt senere jeg. Han jeg kjøpte den av trodde også det var noen klips eller noe som måtte byttes. Mons1: Jeg har selv ikke sett på girkassen, men på autopower.se sto det at jeg hadde den girkassa. Bilen hadde gått i nødprogram en gang for han, og låste seg da i fjerde gir. Da byttet han olje og filter, så har han ikke sett noe mer av dette problemet. Så det er ikke noen symptomer på at de kulene må byttes. Da kjører jeg nok til jeg kjenner at den girer rart eller går i nødprogram, men den kjennes veldig fin ut i girkassa. Hvor får jeg kjøpt disse kulene? Ske1eton: Det går ikke, fordi lyden kommer kun når du har litt motstand Merket i dag at låsen på bakluka ikke fungerer. Låses ikke på sentrallåsen og jeg får heller ikke låst den manuelt med nøkkel. Hva kan være galt her? Har ikke tatt opp å sett enda, så mulig jeg ser det når jeg tar opp men
Jonner'n Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 kunne det vært mulig å få sett noen flere bilder av perlen?
Sir Hofstad Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 Er ikke noe vakumlekkasje du har (400RPM på tomgang og suselyd?)
Anderslien Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Skrevet Mai 14, 2007 Ske1eton: Burde jeg ikke hørt suselyden hele tiden da? Den kommer jo bare av og til på lavt turtall. Høres ut som om den er nesten borte nå også. Kan det være fordi bilen ikke er kjørt på en stund? Har stilt opp tomgangen til 500RPM nå. Er det fortsatt litt for lavt? Jonner'n: Jeg skal ta mange bilder så fort det blir pent vær her så jeg får polert. Ikke godt å polere i regnvær De bildene på den annonsen er ikke fine i det hele tatt. Bare vent du, så skal jeg ta noen fine bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå