SteffenM2 Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Heisann. Tenkte kanskje jeg skulle lage min egen bilde tråd. Her kommer det mest BMW bilder, men kommer sikkert noen andre bil merker ettervært. Hittil er det bare BMW! Begynner med MøllernE30's 320i jeg. Hadde en liten photosession av den. Han kommer sikkert til å lage en tråd om den senere. Konstruktiv kritkk liker jeg! Utstyrs liste: Canon EOS 30D Canon 18-55 kit linse. Takk for svar. Mvh, SteffenM2 EDIT: La til et kjøre bilder av samme bil, desverre ble dette veldig mørkt, men håper det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Meget fint bilde, Steffen! Fin fin himmel bak! Også morsomt den piecen bak der som peker på bilen og sier "beautiful art" *thumbs up!* Menne... litt ris også: Ser at bilen ikke er helt i fokus. Husker du hvor du hadde fokuspunktet når du tok bildet? Det å ikke ha f.eks. fronten på bilen i fokus, gjør at det ikke helt er bilen som da er hovedpoenget med bildet, i mine øyne. Morsomt at du har kuttet bilde slikt! Bra at ikke alle bilder skal være *rett ut av kamera* i dimensjon Btw, setter på en abonnering på denne tråden jeg Snart kommer det også bilder av meg også. Da av min ferdigstylede helhvite E36 Du får titte innom når den kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hei! Takk for meget hyggelig svar. Varmer ! Fokus punktet var vel midt på bilen, men har ikke stativ, så det ble litt vansklig og få sikkelig fokus på begge deler. Men dette var første photoshoot ever. Så har mye jeg må forbedre meg på! Skal titte mye på tråden din! Har masse å lære så Mvh, SteffenM2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 det første bildet hadde en meget god location da påskrivet "beautiful art" og pilen mot bilen gjorde det hele, dessverre uten den hadde det ikke vært like bra. Muligens en anelse mørkt, test deg litt i PS med å få bilen hvitere kanskje. Kjørebildet har en bra komposisjon, synd du ikke klarte å holde kamera helt rolig. hvilken lukker kjørte du her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Tøft det første bildet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2007 Hei. Takk for svar. Skulle gjerne hatt et stativ på det første bilde, sånn at jeg kunne fått litt mer lukkertid, og ikke så mye iso! På det andre bilde tok vi bilder når det var alt for mørkt, så jeg måtte kjøre 1/25, f/5.60 og 1000 iso.. Derfor det ble veldig kornete.. Men men! Første kjøre bilde mitt så. Og må si det var litt skummelt å ligge ut av bagasjerommet til en Mitsubishi i 60kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 du kan vurdere å henge ut av vindu isteden;) blir ikke like bra bilde hvis du skal ta bilde av en bil så langt bak da. skal du derimot ligge i bagasjen på "fotobilen" for gudsskyld kjør i 10km eller noe. 60km/t hørtes skummelt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Hvordan syns du objektivet ditt er ? Jeg ble frarådet på det sterkeste å kjøpe den linsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Det første bildet likte jeg Tror ikke du skulle hatt noe mer lukketid da det er fare for at himmelen på høyre siden hadde blitt utbrent. Ser forresten meget dramatisk utt med skylaget Uansett. Fiks litt med levels og curves i PS så blir det nok meget bra! Hvordan så histogrammet ditt ut i dette bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Hvordan syns du objektivet ditt er ? Jeg ble frarådet på det sterkeste å kjøpe den linsen. Har du ingen erfaring klarer du deg lenge med dette Den er dårlig ja, men den fungerer for en nybegynner. har den selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Jeg har også denne linsen. Det største problemet med den er at den er slarkete, så det er vanskelig å få skikkelig fokus. Bildene var fine! Bra locations! Bra lys/farger! Jeg ville nok klippet litt annerledes (men dette er min mening, og ikke noen fasit): Bilde1: Klippet litt mer på venstresiden, hatt med litt mer himmel og litt mer på høyresiden, tror jeg... Bilde2: Bilen lenger til venstre i bildet, og mer av veien til høyre. Ellers bra! Kanskje teste noen bilder i fart på banen fredag? Fungerer vel best på langstrekka om man skal ha sjens til åholde kameraet stødig og få fokus. Ang. fokus så blir mer og mer av bildet skarpt hvor lenger lukkertid du har. Fra fokuspunkt og "innover" i bildet, om du skjønner? (Altså større dybdeskarphet ved lenger lukkertid) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2007 ":2ser51cr]Jeg har også denne linsen. Det største problemet med den er at den er slarkete, så det er vanskelig å få skikkelig fokus.Bildene var fine! Bra locations! Bra lys/farger! Jeg ville nok klippet litt annerledes (men dette er min mening, og ikke noen fasit): Bilde1: Klippet litt mer på venstresiden, hatt med litt mer himmel og litt mer på høyresiden, tror jeg... Bilde2: Bilen lenger til venstre i bildet, og mer av veien til høyre. Ellers bra! Kanskje teste noen bilder i fart på banen fredag? Fungerer vel best på langstrekka om man skal ha sjens til åholde kameraet stødig og få fokus. Ang. fokus så blir mer og mer av bildet skarpt hvor lenger lukkertid du har. Fra fokuspunkt og "innover" i bildet, om du skjønner? (Altså større dybdeskarphet ved lenger lukkertid) Hei! Takk for svar. Bilder i fart på fredag, hva mener du? Skal jeg henge i vinduet på en bil på banen? Da blir jeg vel hivd på huet og ræva ut av både Gunnar og Kjetil tror jeg. Men hadde vært tøft om vi kunne fått til en line up på slutten av dagen, fått tatt noen bilder av alle sammen! PS: Har fått lånt meg 17-85 IS USM linse HELE HELGA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2007 Hvordan syns du objektivet ditt er ? Jeg ble frarådet på det sterkeste å kjøpe den linsen. Hei. Hitill er jeg ganske fornøyd. Men som sagt, dette er ikke noe bra objektiv, og jeg kommer nok til å bytte dette ut snart. Men det fungerer veldig bra til en nybegynner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 ":3ljshnl8]Ang. fokus så blir mer og mer av bildet skarpt hvor lenger lukkertid du har. Fra fokuspunkt og "innover" i bildet, om du skjønner? (Altså større dybdeskarphet ved lenger lukkertid) Strengt talt er det ikke lukkertiden som styrer dybdeskarpheten. Det er blenderåpningen, men så er det jo en sammenheng mellom disse da lukkertiden blir lenger når blenderåpningen blir mindre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Hadde jeg bare hatt en med BMW interesse og fotokunskaper i mitt nabolag saa kunne jeg ha faat tatt skikkelige bilder av alle prosjektene mine Syns bildene var bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå