Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prosjekt tråden min har skiftet rettning til ombygging til 525.

Har ikke strøm i sigarett tenneren, noen tips ?

Hvilken sikkring er denne på ?

Sjekk liste

Reparere radiator lekasje = Tror denne er i orden nå pakningen mellom ekspansjonstank og radiator var gåen,lak når det ble høyt trykk.

Viskosekobling=Ok,ny

Grøft lys = Ok

Blinklys side skjerm = Ok, lagt opp nye kabler.

Kupe vifte = Skiftet,Ok

Pelle av klister merker = Ok

Fjærne øyelokk= Ok

Nød blink bryter =skiftet, Ok

Få tak i askebeger/montere = Ok

Diverse deksel funnet-kjøpt og montert.

Få i m50b25 motoren med girkasse = Ok

Montere bakstilling Travers,diff bremser,osv= Ok

Lufte bremser = Ok

Få orden på lednings nettet = Tror denne er ok ;p

Nye motorfester,girkasse feste,hardykobling = Ok

Giroverføring +short shift = Ok

Montere mellomaksling =Ok

Lufte clutch =Ok ?

Koble opp ledningsnett til motor

Ny katalysator og supersprint resten av veien bak

Starte M50b25= DONE :D

Skifte casterstag begge sider= OK

Skifte nedre bærearm venstre side=Ok

IKKE GJORDT

Varmeregister lekker som en sil :lol:

Innsug-Ny pakninger/rensetomgangsregulator

Montere interiør

  • 2 months later...
Skrevet

Kommer litt flere bilder når jeg finner kameraet.

delelager.jpg

520 motoren før den ble heist ut.

motor.jpg

"garasjen min som nå er blåst i stykker" :cry:

Teltet.jpg

Mellomakslingen fra 525 en var ikke lik min så byttet liksågodt hele bakstillingen til den fra 525 en med diff og heile sulamitten

mellomaksel.jpg

Nye høytalere som faktisk enda ikke er testet da bilen er skrud i "atomer"

k2power.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Tips på den 'jævlige' ristinga rundt 85km/t - jeg hadde det samme problemet på min e34, skiftet alle 4 senteringene og ristingen var borte.

Fikk beskjed om å skifte de fra noe her inne, var i tvil på at de små plastringene hadde stor betydning, boltene er jo konet og vil sentre hjulet... MEN de fikk bort ristinga. Bare ett lite tips, greit å prøve det ettersom de ikke koster noe særlig, ellers kan man sjekke for kast i bremseskivene, ubalanserte dekk osv.

Skrevet

Da da var man godt i gang med motorbytte. Det går jo enn noe sakte ved siden av jobb og skole. Men så i dag fant jeg et lite problem mellomakslingen fra 525 en passer ikke på diffen min :evil: noen ideer uten om og finne meg en 525 diff ?

Den til venstre er fra bilen minaksling1.jpg

Ellers så ser "garasjen" så fint ut så

garasjehvor.jpg

  • 1 month later...
Skrevet

Har skjedd litt siden sist jeg postet noe her, motoren har blant annet kommet seg inn i bilen :D

Har ellers støtt på en god del med hva skal vi kalle det eh snodigheter under skruingen. "Som har vist seg og ta en hel del lengre tid en planlagt"

Det verste var at treversen bak som sto på bilen min faktisk er "skeiv" likså greit at jeg tok med hele bakstillingen fra "donor bilen" da :lol:

Fant også en blant annet en KNUST drivknute et eksos anlegg rustet langt forbi sveisbart, ledninger som var tapet sammen og litt annet idiotiske løsninger som foreksempel en MASSE skøyter på kjøleveske slangene + en masse ekstra slanger og dritt til et webasto anlegg som har vert på bilen en eller annen gang. Med andre ord så begynner dette og bli en smule dyrt :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...