320it Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Heisann. Temp pilen på 320'en min hopper litt opp og ned mellom der den skal stå og den pilen midt mellom kald og driftstemp. kan det være termostaten? eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Vannpumpa er en svakhet, impeller sprekker fra aksel. Alle med M50 og tidlige M52 motorer bør sjekke om ny type vannpumpe(ikke plast) er montert. Koster ikke mange penger, og er enkel og skifte i forhold til mange andre biltyper . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 sikker på at det ikke kan være noe annet? er dette typiske tegn på at vannpumpa er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 skjekk viskoskoblingen og om du har nok vann på! eller termostaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 En kompis av meg fikk litt problemer med sin 318, turbo diesel vel og merke, Den hoppet plutselig opp på maxtemp, noen sa den bare kokte men jeg syns det var litt merkelig. Han har ikke hatt noen problemer med temp.'en før også skal dette bare skje, poff utenvidere? Var i en ganske god bakke med litt god dreis. Plutselig gikk tempen opp og alt drag forsvannt sa han. Noen sa og at det var pga for lite diesel, det var ganske lite på tanken, men hvordan forklarer det temp. økningen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 i dette tilfelle går jo bilen under driftstemp ved kjøring og litt opp på tomgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 i dette tilfelle går jo bilen under driftstemp ved kjøring og litt opp på tomgang.. Litt opp på tomgang? Vil det sei opp til normal temp, eller over normal temp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 hadde litt det samme problemet, byttet termostaten i dag, ikke allverdens jobb, og nå fungerer den kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Mai 19, 2007 Share Skrevet Mai 19, 2007 Høres ut som termostaten ja. Har vært borti det samme på min bil og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tybe30 Skrevet Mai 19, 2007 Share Skrevet Mai 19, 2007 Hvis impellene på pumpa hadde vært gåene hadde vel ikke bilen blitt kald igjen når du kjører, men bare bygd opp trykk og varme i motoren. + at hvis impellene ryker, får du ikke varme i dashbordet for da er det jo liten sirkulasjon på vannet Så hvis bilen varmer når den viser at motoren er varm, er det sannslynligvis termostaten vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Mai 19, 2007 Share Skrevet Mai 19, 2007 En kompis av meg fikk litt problemer med sin 318, turbo diesel vel og merke, Den hoppet plutselig opp på maxtemp, noen sa den bare kokte men jeg syns det var litt merkelig. Han har ikke hatt noen problemer med temp.'en før også skal dette bare skje, poff utenvidere? Var i en ganske god bakke med litt god dreis. Plutselig gikk tempen opp og alt drag forsvannt sa han. Noen sa og at det var pga for lite diesel, det var ganske lite på tanken, men hvordan forklarer det temp. økningen ? Har samme problem på min 525tds. Har ikke fått noe godt svar på hva det kan være. Har ikke problemer med daglig kjøring, med hvis jeg dra på oppover lengre stigninger, får jeg symtomene du beskriver. Det som gjør at mister motorkraft er en konsekvens av at motoren blir for varm. Et verksted mente at hvis man hadde en liten sprekk i toppen kunne man dra luft inn i kjølesystem ved høyt turbotrykk over tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå