Gå til innhold

Gåen termostat?

320it
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg fikk litt problemer med sin 318, turbo diesel vel og merke, Den hoppet plutselig opp på maxtemp, noen sa den bare kokte men jeg syns det var litt merkelig. Han har ikke hatt noen problemer med temp.'en før også skal dette bare skje, poff utenvidere? Var i en ganske god bakke med litt god dreis. Plutselig gikk tempen opp og alt drag forsvannt sa han. Noen sa og at det var pga for lite diesel, det var ganske lite på tanken, men hvordan forklarer det temp. økningen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis impellene på pumpa hadde vært gåene hadde vel ikke bilen blitt kald igjen når du kjører, men bare bygd opp trykk og varme i motoren. + at hvis impellene ryker, får du ikke varme i dashbordet for da er det jo liten sirkulasjon på vannet :P

Så hvis bilen varmer når den viser at motoren er varm, er det sannslynligvis termostaten vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg fikk litt problemer med sin 318, turbo diesel vel og merke, Den hoppet plutselig opp på maxtemp, noen sa den bare kokte men jeg syns det var litt merkelig. Han har ikke hatt noen problemer med temp.'en før også skal dette bare skje, poff utenvidere? Var i en ganske god bakke med litt god dreis. Plutselig gikk tempen opp og alt drag forsvannt sa han. Noen sa og at det var pga for lite diesel, det var ganske lite på tanken, men hvordan forklarer det temp. økningen ?

Har samme problem på min 525tds. Har ikke fått noe godt svar på hva det kan være. Har ikke problemer med daglig kjøring, med hvis jeg dra på oppover lengre stigninger, får jeg symtomene du beskriver.

Det som gjør at mister motorkraft er en konsekvens av at motoren blir for varm.

Et verksted mente at hvis man hadde en liten sprekk i toppen kunne man dra luft inn i kjølesystem ved høyt turbotrykk over tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...