arne-vig Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Hvilken type Chip er anbefalt og utprøvd her på forumet? Jeg lurer veldig på en som de har på en dansk side, det er en box til rett over 2000nok. Noen som har erfaringer om holdbarhet og virkemåte i forhold til om programmering av hjernen. Det er vel egentlig tryggere og omprogrammere?? Forresten så skal det være til en e46 320d- 2003 modell.
Jaro Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Et godt tips er å sjekke med andre som har prøvd samme chippen, tuning boksen eller ECU/DDE-tuningen. Jeg har prøvd programmering som fungerte bra inntil forhandleren fant ut at han skulle oppgradere bilen med en nyere software. Det gikk ikke bra, resultatet ble ganske kostbart. Jeg har samme motor som deg og bruker i dag en digital tuningboks fra http://tuning-diesels.com/ som jeg har vært med å teste for produsenten. Jeg er derfor kanskje ikke helt objektiv når jeg sier at den fungere svært bra. Men jeg har fått utelukkende positive tilbakemeldinger fra de som jeg har anbefalt denne til. Sender du en mail til Ron som driver dette nettstedet så kan han forklare deg forskjellen på de forskjellige boksene og fordelen med digitale bokser. Jeg anbefaler deg også å tenke på at en tunet bil trenger mer luft inn/ut. Selv har jeg modifisert luftinntaket, pcv-ventilen, egr-ventilen for å forbedre ytelsen. EGR-ventilen bør renses for å unngå sort røyk, alternativt kan den byttes i et bypass-rør. I forhold til han dansken; Be om norske referanser og sjekk de opp! Lykke til! Jarle
P.I.B Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Naboen min har nylig montert tuning på sin 320D fra www.cartuning.no Han hørtes meget fornøyd ut
Jaro Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Cartuning er i alle fall kjent som leverandør av produkter som godkjente og gir i tillegg garantier på motor/drivverk. Men husker at det var endel kommentarer på endel forumer etter en artikkel i en avis for et par måneder siden. Denne gav inntrykk av at deres produkter var de beste og eneste lovlige. Det var ikke alle som var helt enige i innholdet i denne artikkelen, men produktene er sikkert både gode og sikre uansett! Boksene deres koster endel, men det er trygt med garantier! Jarle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå