andersen Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Har et problem med at temperaturen på kjølevesken bare stiger og stiger. I vinter viste måleren for kjølevesketemperatur plutselig bare halvparten av det den pleide å stå på. Altså mye kaldere. Det kom også ikke skikkelig varm luft inn i kupeen. For et par dager siden ble problemet motsatt. Temperaturen på kjøleveska bare stiger og stiger, og jeg kan ikke kjøre stort mer enn 20 minutter før måleren er på max. Kan det være termostaten som er gåen? Noen som vet hva dette kan være?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Høres nesten ut som luft i kjølesystemet. Prøv å fylle på mere kjøleveske å lufte kjølesystemet på nytt. Er ikke så tidkrevende prosess
BMW 320 IAT Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Hei, jeg har hatt det samme med min. Da var det vannpumpa.
spitz Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Jeg ville startet med å lufte og se om det hjelper, før jeg kikket nærmere på vannpumpe el.
Ad|oS Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Min bil lekker kjølevæske, og da er det sånn at den (når det har forsvunnet mye vann) mister varme i coupe'en. Når den så mister enda mer vann begynner temperaturen på motoren å gå opp... Mulig bare lekkasje av kjølevæske
andersen Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 hm, kjøleveske tanken er iellfall full. Så tviler på lekkasje. Hvordan lufter man kjølesystemet?
Azeton Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Da er det sikkert vannpumpa. muligens luft, men jeg har min tro på at det er vannpumpa!
spitz Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Men hvordan lufter man? Ingen grunn til å bytte vannpumpe før du har forsøkt å lufte. På min E39 er det to lufteskruer (store, svarte plastskruer) som må åpnes (én på ekspansjonstanken, en annen på røret bak radiatoren). Når disse er vekk åpner du ekspansjonstanken (rolig, for å slippe ut trykket), og fyller på kjølevæske (SAKTE!) til det renner over i begge lufteskruer. Så setter du skruene på plass, lukker ekspansjonstanken, kjører deg en god tur og ser om det hjelper
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Regner med du bare har en liten svart skrue til venstre for påfyllingslokket på radiatoren. Det er lufteskruen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå