Gå til innhold

skal bytte motor fra 520i til 325 turbo. noen spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bunnpanne, oljepickup, peilepinne, motorfester. Tror det er det meste.

Hvis motorene er av samme generasjon, slipper du å tukle med ledningsnettet.

Edit: Husker ikke helt, men det skiller noe på hullene som brukes til motorfestene. Man må gjenge opp et ubrukt hull, men husker ikke om det gjelder E30-E34 eller omvendt.

Skrevet

Edit: Husker ikke helt, men det skiller noe på hullene som brukes til motorfestene. Man må gjenge opp et ubrukt hull, men husker ikke om det gjelder E30-E34 eller omvendt.

noen som veit noe om dette?

Skrevet

mener å ha lest at du må flytte peilepinnen, på 325 er den framme, og på 520 er den bak..

Skrevet

mest sannsynligvis så har du hull, det er bare så fyllt med skit at man ikke ser det =) og rustne gjenger så du bør gjenge opp med en gjengetapp. men ellers er det dær en veldig greit motorswap.

jeg gjorde en m50b20 swap fra en 320i til en 520i på 16 timer og det inkluderte å skru den ut fra begge bilene, kombinere deler så hive i den ferdige motorn i 520i'en. gikk kjempegreit :)

Skrevet

lurte på en ting til, da motoren jeg skal ha i bilen har turbo, må jeg ikke ha noe enveis ventil til bremsekraftforsterkeren?

Noen som har laget en vakiumtank, slik som audi har på mange sine modeller?

Skrevet

Det er en slik ventil fra før av, så det trenger du ikke bekymre deg for..

Når det gjelder flytting av peilepinne, så går den gjennom bunnpannen hvis jeg ikke husker helt feil, så det ordner seg selv når du bytter pannen 8)

Skrevet

der ja. der solgte selgern motoren til en annen person... men nok om det.

Jeg har som sakt en E34 m20b20 motor. Noen som har bytta til en m50 motor? - Hva må eventuelt justeres/osv. Passer girkassa mi på en m50 motor for eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...