Ampfiler Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Heisann! Jeg lurer på hva man må gjøre med motoren, hørt att man må bytte bunnpanne? Noe mer? 520 motoren er m20b20.. 325 motoren er m20b25
Hardtop Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Bunnpanne, oljepickup, peilepinne, motorfester. Tror det er det meste. Hvis motorene er av samme generasjon, slipper du å tukle med ledningsnettet. Edit: Husker ikke helt, men det skiller noe på hullene som brukes til motorfestene. Man må gjenge opp et ubrukt hull, men husker ikke om det gjelder E30-E34 eller omvendt.
Ampfiler Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 okay, hørtes bra ut. alle disse delene kan jeg vel bare ta fra 520i motoren min?
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 Edit: Husker ikke helt, men det skiller noe på hullene som brukes til motorfestene. Man må gjenge opp et ubrukt hull, men husker ikke om det gjelder E30-E34 eller omvendt. noen som veit noe om dette?
D.Toft Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 mener å ha lest at du må flytte peilepinnen, på 325 er den framme, og på 520 er den bak..
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 hmm.. dette må undersøkes, litt spesielt det egentlig.
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 ja skal jo ikke være noe problem det å lage en variant bare det holder tett. Får se på dette når jeg får motoren på plass.
h2k Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 mest sannsynligvis så har du hull, det er bare så fyllt med skit at man ikke ser det =) og rustne gjenger så du bør gjenge opp med en gjengetapp. men ellers er det dær en veldig greit motorswap. jeg gjorde en m50b20 swap fra en 320i til en 520i på 16 timer og det inkluderte å skru den ut fra begge bilene, kombinere deler så hive i den ferdige motorn i 520i'en. gikk kjempegreit
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 hehe hørtes bra ut. den motoren jeg skal ha inn kommer til å ta litt lengre tid, litt mer tilpassing da denne har pustehjelp.
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 lurte på en ting til, da motoren jeg skal ha i bilen har turbo, må jeg ikke ha noe enveis ventil til bremsekraftforsterkeren? Noen som har laget en vakiumtank, slik som audi har på mange sine modeller?
panasync Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Det er en slik ventil fra før av, så det trenger du ikke bekymre deg for.. Når det gjelder flytting av peilepinne, så går den gjennom bunnpannen hvis jeg ikke husker helt feil, så det ordner seg selv når du bytter pannen
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 luksus! da er det bare å vente til helga så jeg får kommet meg avgårde for å hente motoren da!
Ampfiler Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Skrevet Mai 23, 2007 der ja. der solgte selgern motoren til en annen person... men nok om det. Jeg har som sakt en E34 m20b20 motor. Noen som har bytta til en m50 motor? - Hva må eventuelt justeres/osv. Passer girkassa mi på en m50 motor for eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå