Lien Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Nå ser det ut som at de første langtidsvirkningene av økt turbotrykk kommer for fullt. Det hele begynte på Rudskogen den 18., da turbotrykket falt ettersom farten økte. Faktisk var jeg hele nede i 0.3 bar, altså under original trykk på slutten av langstrekka (ikke rart jeg hadde problemer med den 120d Var faktisk da jeg ble klar over det). Tilsvarer jo over 100hk for meg dette , noe som senker ytelsene betraktelig. Det som er så rart er at jeg får fullt turbotrykk, også synker det jevnt å trutt nedover ettersom farten øker. Jeg tenker med en gang at det kan være eksosmanifolden min som har gått jeg? Hva tror dere? PS! Kan man koble på "uendelig" mange kilder til vakuum på en vakuumslange fra innsug? Har nå to btr'er og en turbotrykksmåler på samme uttak fra innsug, så det er ikke det som skaper trykkfallet på måleren min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 har den holdt seg på samme trykk hele turtallsregisteret før? kanskje du har sliten wastegate? lekker eksosmanifolden din a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Ja den har holdt seg konstant før... Det er mulig det er wastegaten ja. Bilen har jo gått 301' km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 kan også sjekke vakiumslanger og slikt rundt om, kanskje du finner en lekkasje, spesielt ved slangen som går til wastegaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Hmm.. prøvde bilen i dag, og ja det er noe galt. Holder inne bremsen og kjører full guffe på 2. gir. Etter bare noen sekunder faller turbotrykket drastisk. Vakuumslanger kan det ikke være da alle slanger sperret for luft til wastegate (noe som da gjør at den åpner ved 0.9 bar). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 det kan jo vere WG som åpner litt for raskt, pga slitt/defekt fjør kansje..? hvilken type WG er det? innbygd på vifta eller ekstern? sjekka bensin-trykk/mengde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Har prøvd å skru ned til originalt trykk, men da vil den aldri over 0.2 bar. Skal prøve å ta av wastegaten i morgen for å sjekke trykket som skal til på fjæra. Skal visstnok være 65nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Hva med lekkasje på trykksiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 På min var det sprekk i manifolden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 På min var det sprekk i manifolden... Er det jeg frykter. Får skru av noen deksler og sjekke litt i dag. Har også sett litt på magnetventilen, men virker som den fungerer som den skal... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 mener nå du hadde hørt det vis den var sprek i grenrør\ manefoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Om det er sprekk i grenrør burde man høre det ganske godt. hørte det ihvertfall da grenrøret mitt sprakk! Hørtes veldig godt. utrolig stygg lyd! edit: burde du ikke endre signatur til at du lader 0.2bar@100hk og 240nm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Holder en knapp på Wastegaten jeg, hadde samme problem på Cosworth'en min, lada 1.4 bar på 3500rpm, men når nåla nerma seg 65-6800rpm var den nede i 0,4.. Fjæra i WG var veldig slapp for å si det sånn. Fikk tak i ny WG, og da holdt den seg over 1.2 fra 3500 til 6800.. Var som å få ny bil Kan prøve et lite "tjuv-triks", og låse fast WG, sånn at den ikke slipper ut trykk, då finner du jo ut om det er den eller noe annet.. Men det er ikkje å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 edit: burde du ikke endre signatur til at du lader 0.2bar@100hk og 240nm? Må nok gjøre det nå Demonterer wastegaten nå, så skal jeg få målt motstanden på den i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 edit: burde du ikke endre signatur til at du lader 0.2bar@100hk og 240nm? Må nok gjøre det nå Demonterer wastegaten nå, så skal jeg få målt motstanden på den i morgen.. kjører du ekstern wg?? eg har opplevd hull i membranen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå