bmwcoupe Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Jeg har nå en BMW E36 316i 1994mod og synes at det er litt for liten motor på den, så jeg lurer på hva jeg må forsterke hvis jeg setter inn en 318is eller 320 motor?? kom gjerne med ca pris på allt jeg må forsterke... Takker på forhånd... Bare si i fra hvis dere har en slik motor som ikke har gått så langt og etter 1992 eller 93... Mener det er der de har brukt M40 motoren eller hva den heter... hvil ikke ha den:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 vis du skal sette inn en 318is motor trenger du egentlig ikke bytte noe som helt vis du ikke skal godkjenne! men må ialefall ettermontere bremseskiver bak og bytte de ut til noen kraftigere noen forran! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwcoupe Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Ja jeg skal nokk godkjenne den.... ettermontere?? er det ikke bremser både foran og bak??Er det bare kraftigere bremser jeg trenger for å få den godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenAas Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 jo det er bremser fram og bak, men de er ikke godkjent for den motoren, du trenger og bygge om til skiver bak, vet ikke om du må bytte bakakslingen eller ikke, og bygge om til kraftigere bremser fram.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Thomas Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Klart det er bremser bak! men det er trommelbrems Du må ha skivebremser antar jeg, hvertfall med is 318 er ikke nødvendigvis skiver.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwcoupe Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 ok da skjønner jeg:P begynte å lure litt.. hehe.. men er bremser det eneste en trenger forsterke?? er det mye jobb å bytte ut tromlene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Først av alt en søknad til biltilsynet og vent på svar om at du kan starte ombygging før du gjør noe. Deretter må du skaffe deg dokumentasjon på alt som må byttes. Kan sikkert bruke ETK til dette. Deretter så må følgende byttes: Komplett motor med LMM, ledningsnett og hjerne. Girkasse Mellomaksling Stabstag fremme Fjørbein med fjører fremme. Fjører bak Instrument(For å få turteller riktig) Bremser(Skal vere ventilerte skiver fremme og skiver bak) Hvis du ikke har stabstag bak så må dette monteres Dette var det jeg kom på i farten. Viss billen ikke har vært i norge i 10 år så påløper det en avgift alt etter hvor lenge bilen har vært i norge. Brukte klipp og lim på mitt eget innlegg fra en annen tråd Er mange som lurer på dette. En ting til som kan vere greit å ta med seg er at du ikke får øket tillatt totalvekt på bil, så nyttelast vil bli mendre med større og tyngre motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masus Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 hmm.. Er det trommelbremser bak på 316 94mod?? Er ikke det på min 98mod! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 hmm.. Er det trommelbremser bak på 316 94mod?? Er ikke det på min 98mod! Det er forskjell på Cupe og Touring. http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... E36&arch=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå