Gå til innhold

M20 byttes ut med M50. Åssen er det med kablingen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skulle gjerne ha slengt en M50B25 i bilen som nu har M20B25.

Har kjikket en del på ledningsnettet nu, og hele motor nettet inn til hjernen ser jo greit ut å kople. Bare skrue det fra hverandre og bytte alt over.

Men selve stikket som kommer fra sikrings boksen er ikke så greit.

Er 19 poler på det som sitter i M20 bilen, og 23 på det som sitter i M50 bilen, og de kan ikke koples sammen som mange sikkert veit.

Har da kjikket videre inn over i lednings nettet, altså fra sikrings boksen og inn i bilen. Ser ikke ut til å vere et helvedes jobb å bytte dem.....men tvivler på at ledninger er lik allikavel.

Så spørgsmålet er; er det overhode muligt å bruke de kablerne som ligger frem til det 19 polet M20 Stik, skjøte dem sammen med det 23 polet M50 stik og så evt legge opp kabler til de sidste 4 som mangler i M20 nettet.

Er det noe som lar seg gjøre eller er jeg helt på bærtur her?

Skrevet

Noen som evt. har link til diagram over de 2 forskjellige kontaktene?

Da blir det hvertfall letter å se om det er muligt eller umuligt.

Skrevet

mener man får kjøpt en overgang fra m20 motoren til m50. det vil si en ferdig kabel med plugger på begge sider som bare er å plugge i begge ender men er som sagt ikke sikker. lurer på om andre vet om noe sånt??er bare noe jeg har hørt.

Skrevet

Uff, det hadde jo vert drømmen om man fik kjøpt et adapter kabel [-o<

Men det burde ikke vere så vanskeligt å skjøte de 2 sammen, hvis jeg bare hadde en oversikt over de 2 stik.

Noen som veit om diagrammer over stikkene?

Skrevet

Ikke noe endeligt fasit altså..... :(

Men det er jo heller ikke meningen at det skal vere så lett :lol:

http://www.e38.org/e34/

Se under : Electronics

Masse koplings skjemaer....men har ikke så veldig mye peiling på å lese slike, og finner heller ikke x20 connectoren's layout direkte.

Nu har jo jeg begge biler stående, så tenkte å prøve å måle fra x20 stikket op til Hjerne stikket. Enkelt og greit og finne hvad hver enkelt går til, men finnes der da layot skjema over hjernerne noen steder??? begge er Bosch Motronics

Er jo litt redd for å kople noe feil og brænde hele hjernen..........ville jo ikke vere så greit....regner med at dette er "One chanche only" når man endelig kopler på strømmen. Enten spinner motoren, eller så sier det bzzzzzzzzzzz og der døde den :?

• 2 weeks later...
Skrevet

Daaaaammmm, bilen startede på første forsøk :headbang:

Kun ABS feil, men det var jeg klar over, må legge op en ny kabel da den mangler i X20 på M20..... tror den går direkte inn i P93 boksen (DME), så det skulle ikke vere så vanskeligt.

Kommer til å lage en skikkelig DIY på dette litt seinere, må bare fikse lednings nettet til Automat kassa først.

Er i nødmodus og kjøre i 3gear, men den er jo også helt uten hjerne akkurat nu. Blir sikkert fikset i morgen :D

Er skikkelig fornøjd, aldrig mekket noe serlig med bil, og så fik jeg til dette :shock::shock::shock:

Skjønner ingen ting :mrgreen: men bilen går som bare det 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...